هویت دیداری تهران سرور
برند یک نام، عبارت، طرح، نماد یا هر ویژگی دیگری است که مشخص کننده خدمات یا فروشنده محصولی خاص باشد که به وسیله آن از دیگر محصوالت و خدمات مشابه متمایز میگردد.
ارائه یک ظاهر آراسته، یکپارچه و دارای هویت، بخشی از پازل بزرگ برندینگ است که از آن به عنوان «هویت بصری» یا به بیان بهتر «هویت دیداری» یاد میشود. شاید به نوعی بتوان مقدمه برندینگ را تدوین یک هویت دیداری مناسب عنوان کرد.
لوگوی تهران سرور
بایدها و نبایدها
به منظور حفظ اصالت برند، قوانین و دستورالعملهایی تدوین شده است که هنگام استفاده از علائم و نشانههای مربوط به تهران سرور باید به آن پایبند باشیم. اگر در جایی نیاز به اشاره به تهران سرور باشد، باید به نکات زیر توجه شود:
ظاهر لوگوها
ترکیب رنگ لوگو تغییر داده نشود و در لوگوهای تک رنگ هم فقط از رنگهای مشکی خالص، سفید خالص و یا رنگ اصلی سازمانی تهران سرور استفاده شود.
لوگو تک رنگ با رنگ سازمانی
جایگاه نشان عوض شده
ترکیب رنگ اشتباه
ترکیب رنگ اشتباه
ترکیب و پسزمینه
هنگام استفاده از لوگوی تهران سرور، به تناسب رنگ لوگو و پسزمینه توجه شود تا از خوانایی نشان یا لوگوتایپ کم نشود.
لوگو رنگی و یا تیره در پس زمینه روشن
لوگو تیره در پس زمینه تیره
ابعاد و جایگاه
ابعاد و نسبت لوگو نباید تغییر داده شود. همچنین در هنگام استفاده در کنار لوگوها یا المانهای دیگر، فاصله مجاز رعایت شود.
ابعاد لوگو تغییر داده نشود
نسبت نشان و لوگوتایپ تغییر داده نشود
جایگاه و فاصله نشان تغییر داده نشود
رنگ سازمانی
شناخته شده ترین دارایی ما در تهران سرور، رنگ سازمانی ما است و کاربران با این رنگ ما را میشناسند. رنگ سرمهای که حس اعتماد توأم با پختگی حاصل از سالها تجربه فعالیت تهران سرور در مارکت را در ذهن تداعی میکند.
در کنار این رنگ ما از رنگ نارنجی برای تکمیل دمای رنگی و انتقال حس سرزندگی و پویایی مجموعه به کاربر استفاده میکنیم. البته سعی میشود تا در استفاده از این رنگ جانب احتیاط رعایت شود تا رنگ سازمانی ما نمود خود را از دست ندهد.
HEX (#004B88)
RGB (0, 75, 136)
CMYK (100, 60, 0, 30)
HEX (#F58220)
RGB (245, 130, 32)
CMYK (0, 100, 60, 0)
سایر رنگها
علاوه بر رنگهای سیاه خالص و سفید خالص، از طیفهای رنگی زیر هم به فراخور نیاز در طراحیها و چاپ استفاده میشود.
HEX (#333333)
HEX (#F4F9FF)
HEX (#E1EAF5)
HEX (#C3D1EB)
HEX (#7B8897)
HEX (#FDE6D2)
فاصله امن لوگو
هنگام استفاده از لوگو در کنار لوگوهای دیگر، متون و سایر المانها، یک حریم امن برای لوگو در نظر گرفته میشود. این فاصله را واحد T میگوییم و اندازه آن برابر با یک مربع با ابعاد ارتفاع لوگو است.
حداقل فاصله لوگو با المانهای اطراف اندازه یک واحد T میباشد