۹ راه ساده برای افزایش نرخ کلیک وب سایت – قسمت سوم
۹ راه ساده برای افزایش نرخ کلیک وب سایت – قسمت سوم
ما در دو قسمت قبلی (بخش ۱ و بخش ۲) به ۶ راه حل تضمینی برای افزایش نرخ کلیک یک وب سایت اشاره
کردیم. در واقع این شیوهها به شما کمک میکنند تا لینک وب سایت شما در گوگل و سایر موتورهای جستجو
بیشتر دیده شود و در معرض کلیک قرار بگیرد. در قسمت آخر این مقاله قصد داریم تا ۳ راه باقی مانده را برای
شما توضیح دهیم. اگر میخواهید نرخ کلیک سایت خود را افزایش دهید پیشنهاد ما مطالعه این مقاله است.
راه هفتم: بهینه سازی URL ها
URL ها یا همان آدرسهای وب سایت شما به چه صورتی به نمایش در میآیند؟ به تصویر زیر دقت کنید. ما
با ۳ نوع نوشتاری URL ها مواجه هستیم. همانطور که مشاهده میکنید اولین سایت دارای آدرس بسیار
بدی است. آدرسی طولانی، نا مفهوم و زشت که هم برای کاربران و هم برای موتورهای جستجو غیر قابل
تحمل است. اما دومین آدرس واضح و کوتاه است با این حال نمونه کاملی به شمار نمیآید. URL سوم اما
کامل ترین و بهترین نمونهای است که یک سایت میتواند داشته باشد. کاملا دسته بندی شده و با خط
فاصله از یکدیگر جدا شدند.
همیشه مطمئن شوید که URL های شما کوتاه، توصیفی و مرتبط با موضوع وب سایت شما هستند. نکته
دیگر در آدرس سایت این است که صفحه اصلی شما باید فقط حاوی نام دامنه باشد تا کاربران بتوانند به
راحتی URL را در مرورگر خود شناسایی و به خاطر سپرده و تایپ کنند. در حقیقت گوگل URL های سایت
شما را به عنوان جزئی جدایی ناپذیر از سئو شما در نظر میگیرد.
راه هشتم: ایجاد صفحه فرود
اگر با دنیای سئو و بهینه سازی آشنا باشید، حتما نام صفحه فرود یا Landing Page به گوشتان خورده و
با آن آشنا هستید. در واقع این صفحات باید طوری ایجاد و طراحی شوند که مخاطب مجذوب المانهای
موجود در آن شود. این صفحات معمولا بنا به دلایلی به وجود میآیند. ۱٫ فروش مستقیم که مختص آن
دسته از وب سایتهایی است که کالا یا خدماتی را برای فروش در سایت خود قرار میدهند. ۲٫ ایجاد
و جذب مخاطب نیز دلیل دیگری است که صاحبان وبگاه را مجاب به ایجاد چنین صفحاتی میکند. ۳٫
برقراری ارتباط با مخاطبان نیز در هنگامی است که شما در هر مرحلهای کنار کاربران سایت خود قرار
دارید و میخواهید آنها را همراهی کنید.
راه نهم: استفاده از نقشههای حرارتی
اگر از طرفداران ورزش هیجان انگیز فوتبال باشید حتما با نقشههای حرارتی در مسابقات مهم نیز آشنا
هستید. در واقع این نقشهها به ما نشان میدهند که بازیکنان فوتبال در چه مسیرهایی بیشتر حضور
داشتند و یا در آنها رفت و آمد بیشتری داشتهاند. حال این نقشهها به شکل دیگری برای وب سایت
نیز در دسترس هستند. در واقع شما با وارد شدن به سایتهایی که چنین امکانی دارند (مانند hotjar)
و وارد کردن آدرس سایت خود میتوانید متوجه شوید که کدام لینکهای شما بیشترین کلیک و بازدید
را داشتهاند. این کار به شما کمک میکند تا نقاط ضعف و قوت خود را پیدا کنید و آنها را بهبود بخشید.
جمعبندی
امیدواریم که با رعایت این نکات بتوانید نرخ کلیک سایت خود را بالا ببرید و در مسیر موفقیت قدم بردارید.
اگر آشنایی به چنین مواردی ندارید و یا وقت کافی برای بررسی آنها در اختیارتان نیست میتوانید سئو
و بهینه سازی وب سایت خود را به تهران سرور بسپارید.