سئو

۸ جنبه اساسی جهت تجزیه و تحلیل عملکرد سئو (بهینه سازی موتورهای جستجو)

۲ جنبه اساسی جهت تجزیه و تحلیل عملکرد سئو -قسمت اول

بهینه سازی موتور جستجو یا سئو در چند سال گذشته به طور چشمگیری تکامل یافته و این مقوله بیشتر تحت تأثیر به روزرسانی های Google در الگوریتم ایندکسینگ آن است. به روزرسانی های الگوریتم Google بیشتر به ارتقای رتبه وب سایت هایی متمرکز شده اند که به جای استفاده از ترفندهای فنی برای بازی دادن سیستم رتبه بندی نتایج جستجو، از طریق محتوا ارتباط برقرار می کنند.

عنصر اصلی دیگری که الگوریتم Google به آن پاداش می دهد این است که یک محتوا چند بار در رسانه های اجتماعی اشتراک گذاری شده و مورد تعامل قرار گرفته است. در نتیجه، قدرت سئو از دست تکنسین ها به دست بازاریابان و تولیدکنندگان محتوا انتقال یافته است. همچنین جنبه های دیگری در بازاریابی موتور جستجو وجود دارد که ممکن است چندان شفاف نباشند. این مقاله با تمرکز بر SEO مدرن و در دو بخش مجزا، به بررسی این جنبه ها خواهد پرداخت. در این مقاله و مقالات بعدی به ۸ جنبه اساسی از SEO اشاره شده که به شما در تحلیل و بهینه سازی سئو وب سایتتان کمک می نماید.

 

۱- قابل خزش بودن از نظر فنی برای ایندکس شدن در موتور جستجو

زیرساخت وب سایت ها فنی است. همچنین لازم است این زیرساخت، به ارائه اطلاعاتی بپردازد که موتورهای
جستجو هنگام تجزیه و تحلیل (یا خزش در) یک وب سایت به دنبال آن هستند. بسته به تصمیمات و
اقداماتی که توسط مالک وب سایت اتخاذ می شود، موارد فنی می توانند منفعل یا فعال باشند.

سئو

تکنیک های منفعل در سئو

تکنیک های منفعل در مورد چگونگی ارائه اطلاعات وب سایت به موتورهای جستجویی است که صفحات آن
وبسایت را فهرست می کند. برخی از تاکتیکهای منفعل عبارتند از: ارائه یک نقشه محتوایی سایت (معمولاً
یک پرونده XML) به موتورهای جستجو برای درک کارآمد محتوای مورد نیاز جهت فهرست سازی
(ایندکسینگ) و همچنین حصول اطمینان از عدم وجود صفحات گم شده (یا لینک های شکسته).

تکنیک های فعال در سئو

موارد فنی فعال در مورد ابتکاراتی است که مالک برای اطلاع موتورهای جستجو از تغییرات وب سایت
به انجام می رساند. برخی از تاکتیک های فعال هنگام عبارتند از: مطلع سازی موتورهای جستجو در خصوص
افزودن یا به روزرسانی محتوای جدید به وب سایت و اتصال آن به ابزارهای Search Engine’s Webmaster
جهت اعمال نظارت بر سلامتی سئو وبسایت هدف.

اگر یک وب سایت به گونه ای بهینه نشده باشد که توسط موتورهای جستجو تجزیه و تحلیل شود، تمام
تلاش ها در تولید و ایجاد محتوای جذاب برای وب سایت با موانع و مشکلاتی مواجه می شود. زیرا
موتورهای جستجو نمی توانند وب سایت را به درستی فهرست و ایندکس نمایند. فهرست سازی نامناسب
یک وب سایت به طور چشمگیری بر رتبه بندی آن در صفحات نتایج موتور جستجو تأثیر می گذارد.

اخیراً یک نیاز فنی جدید در رابطه با به اشتراک گذاری مطالب از وب سایت هدف در رسانه های اجتماعی
مطرح شده است. دستورالعمل های روشنی وجود دارد تا به موتورهای جستجو این اطمینان را بدهد که شما
بر اینکه چه اطلاعاتی از یک مقاله ی وبسایت هدف در شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک، لینکدین یا
گوگل پلاس نشان داده می شود کنترل داشته باشید. نمونه ای از اینگونه موارد این است که ترجیح بدهیم
عکس موجود در مقاله به جای لوگوی وب سایت در پیش نمایش لینک اشتراک گذاری شده به نمایش درآید.

سئو

۲- کدگذاری محتوای سئو وب سایت

وب سایت ها به منظور برقراری ارتباط از طریق صفحات وب طراحی می شوند. این صفحات وب می بایست
از قوانین و دستورالعمل های خاصی در کدگذاری خود پیروی نموده و همچنین از محتوایی که روی آنها قرار
می گیرد برای به حداکثر رسانی دسترسی و رتبه بندی کلمات کلیدی در موتورهای جستجو استفاده نمایند.

این دستورالعمل ها بیشتر مربوط به چگونگی ساختار کدنویسی صفحه برای توضیح سلسله مراتب محتوا به
موتورهای جستجو است. عناوین صفحه، اکسپرت های آن، عناوین بخش های آن (H1، H2، H3) همگی
می بایست کدگذاری شوند تا وقتی موتورهای جستجو محتوای صفحه را تحلیل می کنند، با علایمی مشخص
توسط آن ها تشخیص داده شوند.

سایر دستورالعمل ها بیشتر به خود محتوا مربوط می شوند و نویسنده را قادر می سازد تا اطمینان حاصل کند
که از مجموعه مناسبی از کلمات کلیدی با تراکم مناسب در صفحه و برای تجزیه و فهرست سازی دارایی های
آن (مانند تصاویر و فیلم ها) استفاده می نماید.

سئو

جمع بندی

در این مقاله به ۲ نکته کلیدی در سئو اشاره نمودیم. ادامه این نکات را در مقاله بعدی بررسی خواهیم نمود.

تهران سرور با استفاده از تیمی متخصص و محقق در زمینه علم سئو ، حاضر به اخذ پروژه های تمامی
خریداران محترم در این زمینه و همکاری با این عزیزان است. ما با اتخاذ روش های کلاه سفید و روش های
موشکافانه و دقیق در سئو از پیشرفت رتبه وبسایتتان اطمینان حاصل نموده و مجرای جدیدی از
ترافیک های فعال و ارگانیک را به وبسایتتان ایجاد خواهیم نمود.

در قسمت های بعدی این مقاله به بررسی سایر جنبه های اساسی و موثر در سئو ، سئوی بهینه و
Seo کاربردی خواهیم پرداخت. ویدئوهای آموزشی ما را در آپارات مشاهده نمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا