سئو

۸ جنبه اساسی جهت تجزیه و تحلیل عملکرد SEO (بهینه سازی موتورهای جستجو)

۲ مورد کلیدی جهت تجزیه و تحلیل عملکرد SEO -قسمت دوم

در مقاله پیشین به بررسی دو جنبه بسیار بااهمیت در ارزیابی SEO پرداختیم. این مقاله و مقالات بعدی در ادامه این موضوع نگاشته شده و هدف از نگارش آن ها آشنایی هرچه بیشتر صاحبان وب سایت ها با مسئله بهینه سازی جایگاه وبسایت ها در موتورهای جستجو است.

۳- ارتباط کلمه کلیدی برای محتوا

فراتر از فنی بودن موضوع حصول اطمینان از خوانا بودن یک صفحه وب توسط موتورهای جستجو و قابل
استخراج بودن ارزش معنایی آن توسط این موتورها، یکی دیگر از جنبه های اساسی SEO ،کلمات کلیدی ای
هستند که برای برجسته سازی یا تمرکز بر روی آنها به هنگام نوشتن محتوا انتخاب می شوند.

با استفاده از ابزاری مانند Google AdWords یا Google Trend، دارندگان وب سایت و ناشران محتوا
می توانند تشخیص دهند که کدام یک از کلمات کلیدی مرتبط با محصول و خدمات آنها بیشتر در موتورهای
جستجو، جستجو می شوند.

SEO

تمرکز بر استفاده از کلمات کلیدی ای که که افراد بسیار کمی در صورت وجود از آنها برای جستجوی محتوا
استفاده می نمایند، ارزش ترافیکی کمی دارد.

درک اینکه چه کلمات کلیدی ای بالاترین میزان بازدید را ایجاد می نمایند و چگونگی ترکیب آنها با محتوای
مرتبط و مناسب، منجر به روایی و صحت SEO با محتوای یک وب سایت و در نتیجه بازدید از آن می شود.

در عین حال نباید از کلمات کلیدی استفاده بیش از حد یا سواستفاده نمود. موتورهای جستجو وب سایتهایی
را که در محتوای خود بیش از حد از کلمات کلیدی استفاده می کنند و یا از کلمات کلیدی مرتبط با موضوع
کلی یک زمینه استفاده نمی نمایند مجازات می کنند. موتورهای جستجو وب سایتهایی را که محتوای آنها را
بیش از حد با کلمات کلیدی اضافه می کنند یا از کلمات کلیدی مرتبط با موضوع کلی یک صفحه محتوا
استفاده نمی کنند مجازات می کنند. موتورهای جستجو در رمزنگاری معنا و مفهوم محتوای یک صفحه
بسیار هوشمند شده اند.

SEO

۴- بک لینک ها (پیوندهای ارجاعی) در SEO

تعداد وب سایت هایی که به وب سایت شما بک لینک می دهند معیار مهمی است که به موتورهای جستجو
می گوید این وب سایت منبعی موثق برای دیگران است. گوگل یک الگوریتم و یک معیار برای محاسبه این
عدد دارد که آن را PageRank می نامد.

تمام وب سایت های فهرست شده توسط Google دارای امتیاز PageRank هستند و این رتبه بندی
تحت تأثیر تعداد پیوندهایی است که از سوی سایر وبسایت ها به وب سایت شما بازگردانده می شوند، اما
حتی مهم تر از این موضوع، این است که PageRank این وب سایت ها چیست و شما از چه وبسایت با
چه درجه رتبه بندی ای این بک لینک ها را دریافت نموده اید. به عبارت دیگر، یک وب سایت با
رتبه بندی صفحه بسیار بالا مانند وب سایت Facebook که به وب سایت شما پیوند می یابد، دارای اهمیت
وزنی بسیار بیشتری نسبت به صد عدد وب سایت با PageRanks کمتر از وب سایت شما است.

بنابراین گرچه بک لینک مهم است، اما کیفیت پیوندهای ارجاعی یا بک لینک ها هم بسیار مهم است. به
عنوان مثال محبوب ترین بسترهای رسانه های اجتماعی دارای بالاترین PageRanks (فیس بوک ۹، توئیتر ۱۰)
هستند که باعث می شود به منظور اشتراک گذاری محتوای وب سایت شما و اخذ بک لینک از آن ها
بسیار با اهمیت باشند.

SEO

همچنین، هرچه محتوای قابل اشتراک گذاری یک وب سایت بیشتر باشد (به عنوان مثال مقالات وبلاگ متنوع
باشند)، فرصت های بیشتری برای توزیع، به اشتراک گذاری و بک لینک دادن به آن در وب فراهم خواهد بود.
ارزیابی کیفیت PageRank سایت های ارجاع دهنده که به محتوای وب سایت شما پیوند می خورند و
تلاش برای پیوند گرفتن از وب سایت های با PageRank بالا بخشی مهم از SEO مدرن است.

جمع بندی

در این مقاله و مقاله پیشین به ۴نکته کلیدی در خصوص تجزیه تحلیل عملکرد SEO وبسایت ها پرداختیم.
ادامه این موضوع را سه قسمت جداگانه تحلیل بهینه seo و بررسی دقیق سئو بررسی خواهیم نمود.
در مقالات بعدی نیز به ارائه ادامه نکات این موضوع پراهمیت خواهیم پرداخت. درواقع هدف از این مقاله و
مقالات پیشین و بعد از آن آشنایی صاحبان مشاغل با مقوله کلی SEO است. اجرای عملی این مقوله
مستلزم دارا بودن تجربه ای کافی و دقیق در این موضوع حساس است. چرا که عملکرد غلط در این زمینه
حساس موجب آسیب های جدی به رتبه بندی وبسایت شده و بازگرداندن آن به حالت عادی (آن هم
در صورت عدم ورود وبسایت به لیست سیاه موتورهای جستجو) بسیار زمان بر و هزینه بر خواهد بود.
لذا توصیه می کنیم که چنین فعالیت های دقیق و حساسی را به متخصصین این امر واگذار نمایید.

تهران سرور مفتخر است با سال ها تجربه در زمینه خدمات تحت وب به ارائه انواع خدمات این چنینی
بپردازد. ویدئوهای آموزشی ما در یوتوب را از دست ندهید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا