۹ راه ساده برای افزایش نرخ کلیک وب سایت – قسمت دوم
۹ راه ساده برای افزایش نرخ کلیک وب سایت – قسمت دوم
پس از بررسیهایی که در قسمت اول مقاله راههایی ساده برای افزایش نرخ کلیک وب سایت، متوجه شدیم
که بالا بردن این مسئله چندان دشوار نیست و تنها نکتهای که باید در انجام عملیات آن دقت کنیم، صبر و
حوصله و سپردن کار به افراد با تجربه در حوزه سئو و بهینه سازی است. در قسمت دوم قصد داریم تا سه راه
مهم دیگر در این خصوص را به شما عزیزان معرفی کنیم. اگر میخواهید نرخ کلیک سایت خود را افزایش
دهید، پیشنهاد ما مطالعه این مقاله میباشد.
راه چهارم: استفاده از محتوای تصویری
یکی از موثرترین تاکتیکها برای بهینه سازی محتوا و افزایش نرخ کلیک، استفاده از تصاویر و ویدئوها و به
طور کلی محتوای تصویری است. مغز انسان چیزی حدود ۶۰ برابر سریعتر به اطلاعات تصویری پاسخ
میدهد. و این راهی مطمئن برای بهبود میزان کلیک شماست. البته تنها استفاده از تصاویر جذاب، زیبا
و گرافیکی فایده ندارد چرا که پس از انتخاب تصاویر مناسب باید آنها را بهینه سازی کنید. برای بهینه
سازی موثر تصاویر باید ۳ کار را انجام دهید: ۱٫ Alt تصاویر، ۲٫ عنوان تصاویر ۳٫ توضیح مختصر تصاویر. با
این کار به موتورهای جستجو کمک میکنید تا راحت تر تصاویر شما را پیدا کنند و در معرض دید کاربران
قرار دهند. همچنین از دیگر راههای بهینه سازی تصاویر، پایین آوردن حجم عکسها است.
راه پنجم: Breadcrumb یا نشانگر صفحات
پیدا کردن مسیر همیشه از دغدغههای بشر بوده و تفاوتی نمیکند که به دنبال یک خیابان مشخص باشید
یا بخشی از یک سایت. بردکرامبها یا نشانگر صفحات ویژگی هستند که به شما کمک میکنند تا مسیری
که در سایت قرار دارید را معرفی کند. این کار باعث میشود شما گمراه نشوید و بدانید در چه بخشی از آن
سایت قرار دارید. این کار تجربه کاربری را بسیار بالا میبرد و باعث پایین آمدن نرخ پرش نیز میشود. علاوه
بر اینها استفاده از ابزارهایی مثل موبایل و تلفن هوشمند برای وب گردی بسیار افزایش یافته که فعال کردن
بردکرامبها برای سایت به این کاربران کمک زیادی میکنید.
راه ششم: گزارشات گوگل آنالیتیکس
گوگل آنالیتیکس منبع مهمی از دادهها به شمار میآید که گزارشات مهمی را به صاحبان سایت نشان میدهد.
البته بسیاری از این گزارشات قابلیتهای شخصی سازی دارند تا به نیازهای شما مبتنی بر نیازهای مشتریان
شما پاسخ دهد. با بررسی گزارشاتی مانند جستجوی ارگانیک، صفحات فرود و عنوان صفحات، نرخ تبدیل و
نرخ تبدیل کمکی، سرعت سایت، جستجوی سایت، موبایل و…
جمعبندی
در قسمت دوم این سری از مقالات به ۳ عامل افزایش نرخ کلیک وب سایت پرداختیم و در ادامه نیز موارد
دیگر را نیز معرفی میکنیم.