حفاظت ، نظارت و در دسترس بودن داده ها در ادوب کانکت
حفاظت ، نظارت و در دسترس بودن داده ها در ادوب کانکت
یکی از مهمترین جنبه های برگزاری کلاس مجازی ، داشتن امنیت ان بستر و حفاظت از اطلاعات تبادلی میباشد که ادوب کانکت به خوبی از پس این مورد برامده و مزیت های بسیاری نسب به سایر بستر های کلاس انلاین دارد.
دراین مقاله دراین خصوص گقتوگویی خواهیم داشت.
تفکیک داده های مشتری
Adobe Connect Hosted Multi-Tenant برای جدا کردن مشتری از مشتری به مجوزهای برنامه متکی است. تنها دسترسی به این سرورها و پایگاه های داده ،
از طریق دسترسی ایمن با استفاده از برنامه Adobe Connect است.
دسترسی دیگر به برنامه و سرورهای داده، فقط توسط پرسنل مجاز Adobeانجام می شود
و از طریق کانال های رمزگذاری شده از طریق اتصالات مدیریت امن انجام می شود.
Adobe همچنین برای جلوگیری از استفاده از داده های مشتری در محیط های آزمایشی ، محیط آزمایشات شرکتی خود را از محیط تولید خود جدا می کند
ذخیره سازی اطلاعات و تهیه نسخه پشتیبان در ادوب کانکت
از محتوا و داده های مشتری برای Adobe Connect میتوانید پشتیبان تهیه کنید .
میتوانید به صورت ضبط کلاس ها و دانلود فایل ها ، انهارا ذخیره کنید.
سرویس های ادوب کانکت ماهانه میباشند وشما میتوانید بک اپ گرفتن را به صورت ماهانه قبل از اتمام دوره کلاس ها انجام دهید.
توجه داشته باشید بعد از اتمام دوره و عدم تمدید سرویس ، درصورت لغو کلاس ، اطلاعات بازگردانده نمیشود.
و به عهده مشتری است که قبل از اتمام دوره و لغو ان ، سرویس را تمدید و یا اطلاعات را ذخیره کند.
کنترل دسترسی
در پنل مدیریتی ادوب کانکت ، ادمین میتوانید تمام دسترسی ها و مدیریت ها را اعمال کند
و به افراد دسترسی ، نقش و محدودیت هایی اعمال کند.
ورود به سیستم ادوب کانکت
به منظور محافظت در برابر دسترسی و اصلاح غیرمجاز ، Adobe سیاهه های مربوط به شبکه ،
گزارشهای مربوط به سیستم عامل و تشخیص نفوذ را ضبط می کند.
ادمین ادوب کانکت میتواد با کنترل و مشخص کردن نحوه ورود کاربران به هریک از کلاس ها ،
از لورفتن کلاس واطلاعات ان ، و ورود افراد غیر مجاز جلوگیری کند.
درصورتی که به هردلیلی فرد مزاحمی وارد کلاس شود ، ادمین یا هاست ان کلاس میتواند
از اخراج کاربر در ادوب کانکت استفاده کند.
مدیریت امن
Adobe به منظور امکان مدیریت ایمن Adobe Connect ، اتصالات شبکه اختصاصی را به کار می گیرد.
تمام اتصالات مدیریتی به سرورها از طریق کانالهای رمزگذاری شده Secure Shell (SSH) ، Secure Sockets Layer (SSL) یا Virtual Private Network (VPN) انجام می شود
و دسترسی از راه دور همیشه نیاز به احراز هویت دو عاملی دارد.
مگر اینکه اتصال از لیستی از آدرسهای IP معتبر سرچشمه بگیرد ، Adobe اجازه مدیریت از اینترنت را نمی دهد.
مدیریت تغییر
Adobe Connect برای هر تغییری که می تواند تجربه مشتری را تحت تأثیر قرار دهد ،
از روند تأیید تغییر (CAB) پیروی می کند.
فرآیند CAB بر اعمال ثبات و در دسترس بودن تمرکز دارد ،
در حالی که امکان پاسخگویی چابک به مسائل در حال ظهور را فراهم می کند
و شفافیت و پاسخگویی فرآیند داخلی را فراهم می کند.
دیوارهای آتش و ترازوی بار
دیوارهای آتش نصب شده در همه سرورهای Adobe ، چه در مراکز داده متعلق به Adobe و چه در یک ارائه دهنده مجاز زیرساخت های ابری ،
کلیه ارتباطات اینترنتی را به غیر از اتصال به Port 80 برای HTTP و Port 443 برای HTTPS رد می کنند.
فایروال ها همچنین ترجمه آدرس شبکه (NAT) را انجام می دهند. NAT آدرس IP واقعی یک سرور را از سرویس گیرنده متصل به آن می پوشاند.
اتصال دهنده های بارگیری از اتصال HTTP / HTTPS ورودی پراکسی می کنند
و همچنین درخواست هایی را که شبکه را قادر می سازد تا از بین بردن بارهای لحظه ای بدون اختلال در سرویس را، توزیع کند ، توزیع می کند.
Adobe دیوارهای آتش کاملاً زائد و تعادل دهنده های بار را اجرا می کند
و این احتمال را می دهد که خرابی یک دستگاه واحد بتواند جریان ترافیک را مختل کند.
غیر قابل روت کردن ، آدرس دهی خصوصی
تمام سرورهای Adobe حاوی داده های مشتری ، چه در مراکز داده متعلق به Adobe و چه در یک ارائه دهنده مجاز زیرساخت های ابری ،
با آدرس های IP غیرقابل مسیریابی پیکربندی شده اند.
این آدرس های خصوصی همراه با فایروال ها و NAT به جلوگیری از آدرس دهی مستقیم یک سرور جداگانه در شبکه از اینترنت کمک می کند
و بردارهای احتمالی حمله را بسیار کاهش می دهد.
نظارت بر شبکه
ابزارهای پایش به شناسایی فعالیتها و شرایط غیرمعمول یا غیر مجاز در ورود و خروج از نقاط ارتباطی کمک می کنند.
Adobe تمام سرورها ، روترها ، سوئیچ ها ، بالانس بارها و سایر تجهیزات مهم شبکه را در شبکه Adobe Connect به صورت ۲۴ ساعته و ۷ روز هفته و ۳۶۵ روز سال تحت نظر دارد.
تهران سرور اعلان هایی را از سیستم های مختلف نظارتی دریافت می کند و بلافاصله تلاش می کند تا مشکل را برطرف کرده یا راهنمای حل مشکل را برای کاربر ارسال میکند