آموزشتازه هایفناوریمعرفی نرم افزار های مرتبط

کاهش مصرف رم گوگل کروم

چطور مصرف رم گوگل کروم را کاهش دهیم؟

کاهش مصرف رم گوگل کروم

همانطور که در مقالات گذشته گفته بودیم گوگل کروم یکی از مرورگرهایی است که حافظه رم زیادی را اشغال می کند. با وجود اینکه کروم مرورگر فوق العاده ای است و تجربه کاربری خوبی به کاربران خود ارائه می دهد، همچنان از این مشکل رنج می برد. با این حال راه هایی وجود دارد که بتوان به کاهش مصرف رم گوگل کروم کمک کرد. در این مقاله سعی داریم تا به شما بگوییم چطور مصرف رم گوگل کروم را کاهش دهید. پس با وبلاگ تهران سرور در این مطلب آموزشی همراه باشید تا رم دستگاه خود را از شر کروم خلاص کنید!

1. بخش Privacy and security

در ابتدای کار باید از سه نقطه سمت راست بالای مرورگر کروم خود، گزینه Setting را انتخاب کنید.

بخش Privacy and security گوگل کروم

در صفحه باز شده کافی است بخش Privacy and security انتخاب کنید. پس از آن اسکرول کنید و به پایین بروید و بخش Third-party cookies را انتخاب کنید.

بخش Privacy and security گوگل کروم

صفحه جدیدی برای شما باز می شود. در صفحه جدید به دنبال گزینه Preload pages باشید و بر روی آن کلیک کنید.

بخش Privacy and security گوگل کروم

سه گزینه وجود دارد. برای این که به کاهش مصرف رم گوگل کروم کمک کنید، تیک اولین گزینه یعنی No preloading را انتخاب کنید.

بخش Privacy and security گوگل کروم

2. بخش Performance

در قدم بعدی دوباره به بخش Setting یا همان تنظیمات مرورگر بازگردید. تب Performance را از سمت چپ یا از منوی همبرگری گوگل کروم خود انتخاب کنید. در صفحه جدید کافی است اولین گزینه یعنی Memory Saver را فعال کنید. این کار در مصرف بهینه کروم از رم شما بسیار کمک می کند.

Performance گوگل کروم

3. بخش System

آخرین مرحله ای که باید طی کنید رفتن به بخش System است. برای این کار دوباره به منوی Setting یا همان تنظیمات مرورگر کروم خود بروید. تب System را از میان گزینه های آخر سمت چپ یا از منوی همبرگری انتخاب کنید. پنجره جدیدی برای شما باز می شود. کافی است در این بخش اولین گزینه یعنی Continue running background apps when Google Chrome is closed را غیرفعال کنید. با غیرفعال کردن این گزینه می توانید رم بیشتری از سیستم خود را آزاد کنید.

System گوگل کروم

جمع بندی

در این مقاله از وبلاگ تهران سرور سعی کردیم تا با 3 روش ساده به شما در کاهش مصرف رم گوگل کروم کمک کنیم. درست است که گوگل کروم مرورگری است که رم زیادی را اشغال می کند. اما راه های ساده ای که به شما توصیه کردیم می تواند در تجربه کاربری شما تحول شگرفی ایجاد کند. آیا شما هم راهی برای این مسئله سراغ دارید؟ راه حل های خود را با ما در بخش نظرات همین مطلب به اشتراک بگذارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا