حل مشکلات مربوط به ارسال فایل PDF و پاورپوینت در ادوب کانکت
عدم ارسال فایل PDF و پاورپوینت در ادوب کانکت
یکی دیگر از ویژگی هایی که ادوب کانکت دارد اشتراک گذاری فایل در آن است.
اما چرا گاهی وقت ها فایل های مورد نظر آپلود نمیشوند و یا با مشکل روبه رو میشود؟
اشتراک گذاری فایل موجب میشود که شرکت کنندگان بیشتر به محیط کلاس توجه کنند.
برای اینکه مدرس، فایل مورد نظر خود را برای کاربران به اشتراک بگذارد باید مواردی را رعایت
کند تا از بروز مشکلاتی که مانع تدریس میشوند جلوگیری کند.
قابل ذکر است مدرس برای اشتراک گذاری فایل باید حتما از سیستم استفاده کند زیرا گوشی
مبایل به علت داشتن فضای کوچک نمیتواند یکسری از امکانات را ساپرت کند.
همچنین ورود نقش هاست با گوشی مبایل از طریق مرورگر امکان پذیر نمیباشد.
حال در ادامه به بخشی از موارد پیش آمده در آپلود فایل میپردازیم:
۱٫ آپلود PDF با فونت نا مناسب در ادوب کانکت:
اگر مدرس در محیط ادوب کانکت فایلی را به اشتراک بگذارد و دارای فونتی باشد
که با ادوب کانکت سازگار نباشد امکان دارد، فایل بارگزاری نشود و اگر هم آپلود شود
لود رم بالا میرود و دوچار اختلالاتی از جمله بیرون انداختن تعدادی از کاربران میشود.
جلوگیری از بروز مشکل:
بهترین روش برای جلوگیری از این مشکل این است که PDF را به اسکرین تبدیل کنیم
که اگر دارای فونت خاصی است این مورد برطرف گردد.
شاید برای شما سوال پیش بیاید که چگونه تشخیص دهیم که فایل ما دارای فونت
است یا به صورت اسکرین است؟
اگر به تصویر زیر نگاه کنید کادر آبی نشان دهنده این است که PDF شما دارای فونت
است و جمله ای از فایل خود را می توانید کپی کنید.
ولی اگر فایل شما اسکرین باشد امکان کپی جمله از فایل را ندارید و به صورت کادر
آبی نمایش داده نمیشود.
چگونه فایل خود را به شکل اسکرین دراوریم؟
اگر تعداد صفحات فایل شما کم بود از صفحه های فایل خود عکس بگیرید و با استفاده
از نرم افزار adobe scan تصاویر خود را به PDF تبدیل کنید.
اگر فایل شما تعداد صفحات بالایی داشت میتوانید از دو روش زیر استفاده نمایید.
اگر در کلاس مورد نظر PDF اپلود شده است و این موضوع در سایر کلاسها که این PDF
در آنها قرار ندارد دیده نمیشود به احتمال زیاد PDF مورد نظر مشکل ساز شده است که
معمولا به خاطر این هست که فونت یا افکتی در ان قرار دارد که ادوب قادر به پشتیبانی
و اجرای آن نیست.
البته در این حالت برای تمام افرادی که از برنامه (Application) ادوب استفاده میکنند یکسان
هست و کسی با اپلیکیشن نمیتواند وارد شود. به محض ورود در ثانیه اول برنامه هنگ میکند.
برای حل این موضوع :
راه حل اول:
فایل مورد نظر را در ادوبی باز نکنید. بلکه در کامپیوتر خود باز کرده و از طریق share screen
ان را تدریس کنید.
این روش مستلزم آن هست که شما پهنای باند کافی برای ارسال در اختیار داشته باشید
تا تصاویر را به صورت فیلم و بدون قطعی برای مخاطبین خود ارسال کنید
راه حل دوم:
۱: فایل مورد نظر را در کامپیوتر خود به وسیله ی مرورگر کروم باز کنید.
(میتوانید فایل را با موس گرفته و بکشید و در مرورگر رها کنید)
۲: کلید های ctrl + p را بگیرید ، در صفحه جدید گزینه ی Microsoft Print to PDF را بزنید
۳: سپس دکمه Print را بزنید تا فایل در هارد کامپیتورتان ذخیره شود
با این کار شما تمامی بخش های فایل خود را به عکس تبدیل کرده و افکت ها و فونت هایی
که با ادوبی سازگار نبود را حذف کرده اید و میتوانید به راحتی فایل مورد نظر را در برنامه
ادوبی کانکت اپلود و استفاده کنید.
نکته : آماده سازی فایل نهایی به صورت عکس بسته به تعداد صفحات PDF تان ممکن هست
چند ثانیه زمان ببرد لذا اگر پس از دکمه ی print فایل را اجرا کردید و ارور دریافت شد نگران
نباشد؛ چند ثانیه بعد دوباره تلاش کنید
برای حذف فایل فعلی در برنامه ادوبی نیز میتوانید از نسخه مرورگر وارد شده و اقدام به حذف
فایل نمائید.
بعد از بروز مشکل، بیرون انداختن کاربران و متوقف شدن کلاس:
اگر بعد از ایجاد اختلال در کلاس شما همچنان در کلاس حضور دارید سریعا اشتراک
فایل خود را متوقف کنید.
اگر نرم افزار، شما را از کلاس به بیرون انداخته است مجدد وارد کلاس شوید و قبل از
اینکه به بیرون بیوفتید آن را متوقف کنید، در صورت عدم موفقیت، از طریق مرورگر وارد
محیط کلاس شوید و آن را متوقف کنید.
بعد از متوقف کردن فایل PDF طبق آموزش بالا مجدد فایل خود را آپلود کنید.
۲٫ فام فایل PDF:
ادوب کانکت نمیتواند در ۹۰% مواقع نام فایلی که غیر از زبان انگلیسی ثبت شده باشد
را ساپورت کند.
پس ترجیحا نام فایل خود را به زبان انگلیسی وارد نمایید.
۳٫ آپلود پاورپوینت با حجم بالا:
پاورپویت ها حجم های بسیار بالایی دارند و هر نرم افزاری نمیتواند آن را ساپورت کند.
بهترین راه حل:
اگر پاورپوینت شما در ادوب کانکت آپلود نشود و یا آپلود آن اختلال ایجاد کند، بهترین
روشی که پیشنهاد میشود شیردسکتاپ(share my screen) است.
این روش مصرف اینترنت بالایی دارد که باید حتما از حجم و سرعت اینترنتمان مطمئن
باشیم.
۴٫ اینترنت ضعیف:
یکی دیگر از دلایلی که در آپلود فایل مشکل ایجاد میکند، عدم اینترنت پایدار است.
برای اینکه مطمئن شوید که مشکل از سمت اینترنت شما است ابتدا:
آنتن بالا سمت راست کلاس را مشاهده کنید اگر آنتن شما به رنگ سبز نبود مشکل
از، ضعف در اینترنت شما است.
مورد بعدی پینگ گرفتن از اینترنت است. اگر پینگ اینترنت شما بالا باشد مشکل
از سمت اینترنت شما است.
برای اینکه مشکل اینترنت نداشته باشید، تا حد امکان از اینترنت های سیمکارت
استفاده نکنید و سرعت آپلود شما حداقل ۱/۵ باشد.
۵٫ تنظیمات سرور:
اخرین مرحله پس از بررسی تمام موارد بالا، تنظیمات سرور است که باید از سمت سرویس
دهنده بررسی و پیگیری شود
جمع بندی
برای جلوگیری از هر گونه مشکل در کلاس مجازی باید حتما قبلش آموزش های ادوب کانکت
را مشاهده کنید.
در صورت مشاهده این آموزش ها اگر سوالی برای شما کاربران عزیز پیش آمد میتوانید با
مجموعه تهران سرور تماس بگیرید و در صورت تعطیلات و پایان تایم کاری تیکت ارسال کنید.