متداول ترین سوالات ارائه دهندگان درباره ادوب کانکت
از جمله سوالات متداول ارائه دهندگان (host)درباره ادوب کانکت
ادوب کانکت بهترین بستر برای برگزاری کلاس های آنلاین میباشد.
و با توجه به قابلیت هایی که ادوب کانکت دارد گاهی سولاتی برای کاربران ارائه دهنده(host) پیش می آید.
چرا بعد از share my screen کاربر هاست از کلاس بیرون انداخته می شود؟
گاهی اوقات زمانی که ارائه دهنده (هاست) صفحه مانیتور را به اشتراک می گذارند یا شیر دسکتاپ می کند
به یک باره از کلاس خارج می شود.
زمانی این اتفاق رخ می دهد که ارائه دهنده از پهنای باند کافی برخوردار نباشد در نتیجه باید پهنای باند و سرعت آپلود اینترنت خود را
افزایش دهد یا این که به جای share my screen فایل مورد نظر را در محیط ادوب کانکت اپلود کند و به اشتراک بگذارد.
همچنین نکته بسیار مهمی که لازم به ذکر است این است که در نسخه تحت وب قابلیت share my screen وجود ندارد
و برای اشتراک گزاری دسکتاپ حتما باید از اپلیکیشن ادوب کانکت استفاده نمایید.
چرا گاهی اوقات رنگ نام کاربران در محیط ادوب کانکت آبی رنگ است؟
زمانی که کاربر توسط نسخه تحت وب و یا از طریق browser وارد ادوب کانکت می شود،
نام او در محیط ادوبی به رنگ آبی ظاهر می شود و در صورتی که توسط اپلیکیشن وارد شود نام او به رنگ مشکی می باشد.
آیا می توانیم از تلفن همراه (موبایل) برای برگزاری کلاس های آنلاین در بستر ادوب کانکت استفاده نماییم؟
با توجه به قابلیت گسترده ای که ادوب کانکت دارا است اما ارائه دهنده (host)باید حتما از کامپیوتر یا لپ تاپ استفاده نماید،
زیرا استفاده از تلفن همراه محدودیت هایی دارد.
از جمله محدودیت هایی که ارائه دهنده( host)هنگام استفاده از گوشی موبایل برای برگزاری کلاس در ادوب کانکت با آن مواجه می شود:
- عدم امکان آپلود فایل در موبایل
- عدم دسترسی کامل به تمام صفحه موبایل برای مشاهده چت یا اسمی کاربران.
- عدم امکان اشتراک گذاری دسکتاپ (share my screen).
- همچنین اگر موبایل مدل IOS باشد امکان فعال کردن وبکم از طریق مرورگر (نسخه تحت وب) نمی باشد.
و حتما باید اپلیکیشن ادوب کانکت را نصب و از این طریق وارد شوید و وبکم فعال نمایید.
اما کاربرانی که به عنوان participants و یا presenters وارد می شوند می توانند از گوشی همراه استفاده نمایند و محدودیتی ندارذ.
مشکلات صدا در ادوب کانکت و اینکه چرا صدای معلم در کلاس شنیده نمی شود یا بالعکس؟
گاهی اوقات پیش می آید که صدای معلم در کلاس شنیده نمی شود و یا صدای کاربران دیگر ممکن است شنیده نشود.
برای حل این مشکل در قدم اول لازم است کاربران از سرعت اینترنت خود اطمینان حاصل کنند
که سرعت مطلوبی برای اشتراک گذاری صدا را دارند و بعد از آن از یک هندزفری یا هدفون میکروفن دار استفاده نمایند،
و مطمئن شوند که حتما قبل از ورود به کلاس هندزفری یا هدفون را به سیستم خود متصل کرده اند و بعد وارد شده اند.
چرا صدا در محیط کلاس اکو می شود؟
در بعضی مواقع صدای کاربران در محیط کلاس اکو می شود به اصطلاح پخش می شود.
همچنین برای حل این مشکل لازم است ارائه دهنده(host) دسترسی میکروفن را برای تمام کاربران ببندد
و فقط برای کاربری که صحبت می کند دسترسی را باز نماید و همچنین کاربران برای صحبت کردن تا حد امکان
از هدفون یا هندزفری استفاده نمایند تا از اکو شدن صدا و چرخه لوپ ایجاد شده جلوگیری شود.
چرا صدای کاربران رباتی می شود؟
گاهی متوجه می شوید که صدای کاربر هنگام صحبت کردن در ادوب کانکت رباتی و یا ناخوش ایند می باشد.
برای حل این مشکل در صورتی که کاربر از اپلیکیشن برای ورود استفاده کرده است
می بایست از طریق مرورگر یا نسخه تحت وب استفاده نماید،
و بالعکس اگر از نسخه تحت وب وارد ادوب کانکت شده است می بایست نرم افزار ادوب کانکت را نصب، و از این طریق وارد شوند.
و در صورتی که باز هم مشکل حل نشد و صدا رباتی بود مشکل از طرف میکروفن هندزفری یا سیستم شما می باشد،
که در این مورد باید هندفری یا سخت افزار خود را تغییر دهید.
چرا در محیط کلاس ادوب کانکت گزینه وبکم و میکروفن ناپدید شده است؟
گاهی اوقات کاربر در محیط ادوب کانکت متوجه می شود که به آیکون میکروفن و وبکم دسترسی ندارد.
در صورتی این مورد پیش می آید که نوع دسترسی ارائه دهنده تغییر پیدا کرده است و نقش participants گرفته است.
در نتیجه باید توسط ادمین پنل مدیریتی، این دسترسی تغییر یابد و چنانچه سرویس اشتراکی است
باید توسط تیم پشتیانی این دسترسی تغییر پیدا کند.
همچنین ممکن است ارائه دهنده در سرویس های اختصاصی از طریق مرورگر(browser) وارد محیط ادوبی شود
در حالی که آیپی سرویس اختصاصیشان را روی دامنه پارک نکرده اند به هیچ عنوان نمیتوانند وبکم و میکروفن فعال نمایند
برای فعال کردن وبکم و میکروفن از طریق مرورگر حتما باید دامنه روی آیپی پارک شود
در غیر این صورت همه کاربران باید از اپلیکیشن استفاده نمایند.
ارور های ادوب کانکت و اینکه چرا در لحظه ورود به کلاس ارور loading دریافت می کنیم؟
زمانی که این ارور را دریافت کردین، لطفا یک بار log out را در گوشه سمت راست کلیک نمایید و مجدد وارد شوید.
چراهنگام ورود به کلاس ارور connecting یا preparing دریافت می کنیم ؟
زمانی پیش امده که در هنگام ورود از طریق اپلیکیشن به ادوب کانکت ارور connecting
و از طریق مرورگر(browser) ارور preparing دریافت می کنید.
در صورتی که این ارور را دریافت کردین لطفا کش مرورگر را پاک نمایید
و اگر از نرم افزار ادوب کانکت وارد شده اید یک بار log out، و مجدد وارد شوید.