قطعی ادوب کانکت و دلایل و راه حل های مربوط به آن
دلایل قطعی ادوب کانکت و راه حل های مربوط به آن
زمانی که کلاس های آموزشی و دیگر مشاغل به صورت حضوری بودند امکان کنسلی
در برخی اتفاقات طبیعی و غیر طبیعی مانند سیل، زلزله، تظاهرات و… رخ میداد.
اما حالا که کلاس ها و مشاغل به صورت غیر حضوری و آنلاین فعالیت میکنند خیلی از
ما ها انتظار داریم با هیچ گونه قطعی در ادوب کانکت و کنسلی کلاس ها مواجه نشویم.
باید بدانیم که کار کردن در دنیای مجازی، با توجه به راحتی و مقرون به صرفه بودن
آن نسبت به کلاس های حضوری، امکان قطعی ها و کنسلی های بیشتری وجود دارد.
چراکه کلاس های آنلاین فقط به خود کاربر و یا سرویس دهنده محدود نمیشود و به
دیتاسنترها، اینترنت کشوری، زیر ساخت های کشوری و… بستگی دارد.
پس در برخی موارد امکان دارد در هنگام برگزاری کلاس های مجازی ادوب کانکت
دچار قطعی شویم و تمام کلاس هایمان کنسل شود.
حال میخواهیم در این مقاله دلایل قطعی و رویارویی با آن ها را به شما آموزش دهیم.
مسدود شدن یا لغو شدن اکانت
اولین موردی که باید هنگام قطعی بررسی کنیم، و خیلی از کاربران این موضوع را
فراموش میکنند، عدم پرداخت به موقع سرویس است.
اگر در ابتدای ورود به کلاس، با مشکل قطعی یا ارور not found مواجه شدید، از
قسمت تماس با ما وارد ناحیه کاربری خود شوید، در قسمت صورت حساب ها، تاریخ
سررسید خود را مشاهده کنید در صورتی که فاکتور پرداخت نشده برای شما ارسال
شده بود بر روی آن کلیک کنید و سرویس خود را تمدید کنید اگر که فاکتور لغو شده
باشد مجدد ثبت سفارش انجام دهید.
قطع اینترنت
کلاس های مجازی به طور کامل به اینترنت وابسته هستند. در صورت هر گونه مشکل
از سمت اینترنت، همه کلاس ها دچار اختلال و قطعی میشوند.
قبل از برگزاری کلاس حتما از اینترنت خود یک پینگ ممتد بگیرید و از پایداری اینترنت
خود اطمینان حاصل کنید.
پر شدن حجم هارد مصرفی
یکی از دلایل قطعی در ادوب کانکت، پر شدن حجم هارد مصرفی آن است که بیشترین
آمار را در بین کاربران دارد.
ابتدا باید از مقدار حجم هارد سرویسمان که خریداری کرده ایم مطلع باشیم و مطابق با
مصرفمان برنامه ریزی کنیم و قبل از پر شدن هارد، ویدئوهای رکورد شده را پاک کنیم.
شما میتوانید این بخش را در مقاله حافظه داخلی کلاس مجازی ادوب کانکت به طور
کامل مطالعه کنید.
وارد شدن کاربران و فعال کردن وبکم بیش از حد مجاز
در هنگام خرید کلاس مجازی ادوب کانکت باید حداکثر ورود شرکت کنندگان را در کلاس
در نظر بگیرید. مطابق با مقدار CPU که برای هر سرویس کلاس آنلاین قرار گرفته است
تعداد کاربران و تعداد وبکم فعال، مشخص و تعیین میشود. به هیچ عنوان نباید کاربر بیش
از تعداد تعیین شده وارد کلاس شود.
در صورت ورود بیش از اندازه کاربران در کلاس با ارور prepairing و در نهایت با قطعی
مواجه میشوید.
همانطور که مطابق با مقدار CPU تعداد کاربر، تعیین میشود تعداد وبکم نیز تعیین میشود
که در پلان های اشتراکی مجاز است ۱تا۲ وبکم فعال شود و در پلان های اختصاصی
به ترتیب، ۲۰ تا ۱۰۰ وبکم مجاز است فعال شود.
اگر بیش تر از این تعداد وبکم فعال شود لود CPU بالا رفته و اختلال و قطعی در کلاس
رخ میدهد.
اگر با اختلال مواجه شدین به مجموعه تهران سرور اطلاع رسانی کنید در صورت لزوم
سرویس باید ریست شود.
اشتراک گذاری فایل و پاورپوینت
ادوب کانکت با تمام انعطاف پذیری هایی که دارد یک سری از فایل ها را با فونت های خاص
و پاورپوینت های سنگین را پشتیبانی نمیکند.
پس از اشتراک گذاری این نوع فایل ها، کلاس ها را دچار اختلال کرده و موجب بیرون انداختن
کاربران و قطعی کلاس میشود.
برای جلوگیری از بروز این مشکل، مقاله حل مشکلات آپلود فایل و پاورپوینت را مطالعه کنید
قطع شدن دامنه
در پلان های اختصاصی، ثبت دامنه توسط خود فرد صورت میگیرد. گاهی وقت ها امکان دارد
فراموش کنید دامنه خود را تمدید کنید یا به هر دلیلی اتصال دامنه با ادوب کانکت قطع میشود
برای پیگیری این موضوع ابتدا از دامنه خود پینگ گرفته و در صورت اطمینان از قطع بودن
دامنه به مجموعه ای که از آن دامنه خریداری کرده اید تماس گرفته و پیگیری کنید.
گاهی ممکن است از سمت A record که انجام داده اید اتصال قطع شده باشد پس باید
از شخصی که مدیریت C panel به عهده ی او است درخواست کنید تا مجدد A record
را انجام دهد.
نحوه پینگ گرفتن از دامنه
از منو start سیستم خود cmd را سرچ کنید. طبق تصویر زیر صفحه ی سیاهی برای شما
باز میشود.
” t- (دامنه) ping ” وارد کنید اگر به صورت زیر پاسخ دهد دامنه شما وصل است و ping دارد
ولی اگر مانند تصویر دوم time out دریافت کنید و یا پاسخی دریافت نکنید دامنه شما قطع
شده است.
قطع شدن SSL
گاهی مواقع قطعی ادوب کانکت به علت منقضی شدن گواهی SSL است.
شما میتوانید از فعال یا غیر فعال بودن SSL و مدت زمانی که باقی مانده است تا مقضی
شود را در سایت ssl checker بررسی کنید.
طبق تصویر زیر دامنه خود را وارد کنید.
تاریخ انقضا و همه ی اطلاعات لازم را میتوانید دریافت کنید.
حتما قبل از منقضی شدن، تاریخ SSL خود را بررسی کرده و آن را به موقع تمدید کنید.
قطعی سرور
اگر در حال تدریس در کلاس بودید و به یک باره همگی کلاس های شما قطع شد.
ابتدا از ادرس IP خود پینگ بگیرید. همانطور که پینگ گرفتن از دامنه را در بالا آموزش
داده ایم، به جای ادرس دامنه آدرس IP سرور خود را وارد کنید. اگر پینگ داشت پس
مواردی که در بالا گفته شد را باید بررسی کنید.
اما اگر پینگ نداشت و در پاسخ time out دریافت کرده اید قطعی از سمت دیتاسنتر
است.
مجموعه تهران سرور مجهز به سیستم مانیتورینگ است و در صورت قطعی از سمت
دیتاسنتر به سرعت مطلع شده و در اولین فرصت از سمت دیتاسنتر پیگیری های لازم
انجام میگیرد.
در این طور مواقع کاربران باید صبور باشند تا این مشکل از سمت دیتاسنتر بررسی و
برطرف شود.
حملات سایبری
اگر پس از بررسی موارد فوق، در هیچ یک از موارد مشکلی پیدا نشد و قطعی همچنان
مشکل ساز بود باید به پشتیبانی تهران سرور اطلاع دهید.
اگر به سرور شما حمله شده باشد از سمت تیم پشتیبانی به شما اطلاع رسانی
میشود.
این حملات ممکن است از سمت یکی از شرکت کنندگان شما باشد و یا میتواند یک
شخص غریبه باشد.
اما اصلا جای نگرانی وجود ندارد و این مسئله قابل حل است.
میتوان از سمت فایروال سرور پورت مورد نظر را مسدود کرد.
برای اطلاع بیشتر درباره این طور حملات مقاله اتک خوردن سرور کلاس مجازی را
مطالعه کنید.
جمع بندی
در صورت قطعی حتما موارد بالا را بررسی کنید و در صورت لزوم با مجموعه تهران سرور تماس بگیرید.
با مشاهده ویدیو های آموزشی هم میتوانید با محیط کلاس مجازی ادوب کانکت آشنا شوید و هم
با مشکلات و راه حل آن آشنا شوید.
سپاسگزارم ازمطالب ارزشمند.
نحوه تمدید ssl در ادوبی کانکت را میشود توضیح دهید؟
بینهایت سپاسگزارم
سلام به مراکزی که دامنه را خرید کرده اید باید بگویید ، زیرا انها باید اینکار را انجام دهند اگر از ما خریداری کرده اید با پشتیبان تماس بگیرید