اکو شدن صدا در ادوبی کانکت
اکو شدن صدا در ادوبی کانکت
چرا گاهی اوقات در محیط کلاس ادوبی کانکت صدای ناهنجار ایجاد می شود؟
بی شک ادوب کانکت بهترین بستر برای برگزاری کلاس های آنلاین و ایجاد ارتباط از همه جای نقاط کشورمی باشد.
از قابلیت های این برنامه اشتراک گذاری صدا برای همه کاربران می باشد،
که کاربری که دسترسی هاست (دبیر) دارد می تواند به دیگر کاربران اجازه صحبت کردن بدهد یا اینکه دسترسی را از آن ها بگیرد.
اما با وجود تمام قابلیت های ادوب کانکت گاهی در محیط کلاس متوجه صدای ناخوش آیندی می شویم،
که مانع برگزاری جلسه آنلاین ما می شود که اصطلاحا به آن اکو شدن صدا میگویند.
علت بوجود آمدن مشکل اکو شدن صدا و حل آن
این مشکل مطلقا به سرور ارتباطی ندارد،
زمانی به این مشکل برمی خوریم که کاربرهاست (دبیر)، دسترسی میکروفن را برای تمام افراد حاضر در کلاس فعال کرده است
ویا تمام اسپیکرکاربران روشن می باشد در این صورت یک لوپ یا چرخه صوتی ایجاد می شود.
برای جلو گیری از این اختلال کاربرهاست (دبیر) باید دسترسی میکروفن را برای تمام کاربران ببندد
و فقط دسترسی را برای کاربری فعال کند که می خواهد صحبت کند.
همچنین برای بهتر شدن کیفیت صدا و جلوگیری از اکو شدن صدا هاست (دبیر) و کاربران دیگر(دانش آموزان) بهتراست ازهدفون یا هندزفری میکروفن دار استفاده نمایند.
چگونه دسترسی میکروفن را برای تمام کاربران ببندبیم؟
دربرنامه ادوب کانکت به طور پیش فرض دسترسی برای تمام کاربران بسته است
و هاست (دبیر) دسترسی را برای کاربران باز می کند اما گاهی اوقات پیش می آید که هاست (دبیر) متوجه می شود،
که به اشتباه دسترسی برای همه کاربران باز است در این صورت باید وارد قسمت Audio در منوی کلاس شود
و تیک گزینه اول Microphone Rights for participants را بردارد.
در نتیجه دسترسی برای همه کاربران بسته می شود مطابق تصویر زیر:
در این قسمت تیک این گزینه روشن است یعنی دسترسی میکروفن برای تمام کاربران باز است.
در این قسمت تیک این گزینه برداشته شده است یعنی دسترسی میکروفن برای تمام کاربران بسته است.
امیدواریم در این مقاله به شما کمک کرده باشیم تا بتوانید مشکل اکو شدن صدا و ایجاد صداهای ناهنجار را در محیط کلاس حل کنید و کلاس های آنلاین خود را به بهترین نحو برگزار کنید.
شما میتوانید اموزش های بیشتر از کلاس مجازی را در اپارات تهران سرور دنبال کنید