انواع زبان آموزان در کلاس درس مجازی
انواع زبان آموزان در کلاس درس مجازی
شناسایی و کار با انواع مختلف زبان آموزان در کلاس مجازی مستلزم راه حل های خلاقانه و استفاده از ویژگی های نرم افزاری کلاس مجازی است.
یادگیری یک فرایند شخصی است که برای هر یک از ما متفاوت است.
وقتی می خواهیم چیز جدیدی را به خاطر بسپاریم ، مغز خود را ترغیب می کنیم تا مقدار مشخصی از اطلاعات را ، اغلب با مهلت ، ذخیره کنیم.
برای اکثریت این اتفاق تقریباً بدون دردسر درمورد یک موضوع اتفاق می افتد ، و پس از آن ما برای تسلط بر یک موضوع متفاوت تلاش می کنیم.
اهمیت تنوع
دانش آموزان مختلف نیازهای متفاوتی دارند که باید طی فرایند یادگیری برآورده شوند.
معلم کسی است که باید محتوای هر درس را به شکلی متناسب با نیاز دانش آموزان خود؛ تطبیق دهد.
اما ، اگر کلاس برنامه ریزی شده با روشی معین ، با یک دانش آموز مجرد یا یک گروه ؛واقعاً موفقیت آمیز باشد ،
هیچ تضمینی برای این امر در مورد سایر زبان آموزان وجود نخواهد داشت.
جنبه های گوناگونی که می تواند در درس تأثیر بگذارد ، شامل سن ، علاقه ، وضعیت ذهن و بسیاری از عوامل دیگر است.
تنوع دانشجویی همان چیزی است که هر درس را منحصر به فرد می کند
و به معلم این فرصت را می دهد که هر بار تغییر و تحول خود را ارائه دهد.
برای جمع آوری یک کلاس ، مربی باید زمان و تلاش خود را سرمایه گذاری کند. این کار با برنامه درسی شروع می شود.
انسانها معمولاً در موقعیت های مشابه واکنش مشابهی دارند و در مورد درس ها نیز همین مسئله صادق است.
البته عوامل زیادی برای فکر کردن وجود دارد ، اما آشنایی با دانش آموزان میتواند برای برگزاری کلاس های موفق واقعاً مفید باشد.
برخی از انواع زبان آموزان در کلاس درس مجازی
نیازهای آموزشی زبان آموزان مختلف نه تنها به نوع فردی از سبک های حافظه و
یادگیری آنها بلکه به شرایط خاص آنها و حتی به روحیه آنها بستگی دارد.
بنابراین ، نیازهای متمایز آموزشی فراگیران با هر درس باید توسط معلم برآورده شود.
البته ، معلم این وضعیت را ندارد که بتواند هر جزئیاتی را که می تواند در هر دانش آموز در هر جلسه تأثیر بگذارد ،
پیش بینی کند ، اما قادر است متداول ترین واکنش ها را شناسایی کرده و بر این اساس سازگار شود.
نوع رد
ویژگی ها: دانش آموز امتناع کسی است که همیشه مخالف است. از ابتدا آنها هرگز قانع نیستند
و اغلب نسبت به هر آنچه معلم باید بگوید مشکوک هستند.
با این حال ، وقتی این دانش آموزان وارد محیط کلاس مجازی شوند ، احساس راحتی می کنند.
آنها می توانند با تبدیل آن به فضای شخصی خود که از نظر معلم عملاً غیرقابل دسترسی است ،
از مسافتی که توسط این فن آوری ایجاد شده به نفع خود استفاده کنند.
پاسخ معلم: یک راه ساده و آسان برای بهبود یادگیری این نوع از دانش آموزان این است
که معلم سعی کند تا حد ممکن دانش آموز امتناع ورزیده را درگیر کند
و به آنها نشان دهد که مشارکت آنها مهم است و تأثیر آن در کل جلسه یادگیری است.
TYPE توافق نامه
ویژگی ها: دانش آموز مورد قبول کسی است؛ که همیشه به همه چیز “بله” می گوید.
و همبشه با همه چیز موافق است .
از طرف دیگر ، این زبان آموزان هرگز اعتراف نمی کنند که چیزی را نمی فهمند ،
هرگز سؤال نمی کنند و هرگز در جستجوی توضیحات اضافی یا بهتر نیستند.
این یک ویژگی واقعاً بد است زیرا آنها فرصتی برای یادگیری و درک عمیق تررا از دست می دهند.
پاسخ معلم: معلم باید دانش آموزهمیشه موافق را ترغیب کند که سؤالات خود را آزادانه بپرسند
و اطمینان حاصل کند که آنها بخش مهمی از فرایند یادگیری هستند ،
موضوعی که نه تنها برای آنها ، بلکه برای دیگران نیز مفید است.
این روش ممکن است به آنها در یادگیری بهتر کمک کند ، اما همیشه کار آسانی نیست.
برای انجام این کار ، معلم نیاز دارد تا این نوع دانش آموز را راحت کند
و با تقویت حس اعتماد ، محیطی ایمن برای آنها ایجاد کند.
این کار می تواند در کلاسهای مجازی راحت تر از یک کلاس سنتی انجام شود.
شما به سادگی می توانید از گروه بندی یا ابزار چت استفاده کنید تا به دانش آموز مورد قبول خود فرصتی بدهد
که آزادانه سوالات خود را بپرسد بدون اینکه این ترس را داشته باشد که باعث ایجاد هرگونه مزاحمت برای بقیه گروه شود.
دانش آموز موردعلاقه
ویژگی ها: دانشجو پرس و جو کسی است که احساس می کند نیاز به دانستن درباره یک موضوع دارد.
در بیشتر موارد این دانشجویان افرادی هستند که دارای حرفه هایی هستند که از آنها می خواهد به جزئیات توجه کنند.
دانش آموز سؤال کننده غالباً از بحث دور می شود
و در مورد ویژگی ها ، پدیده ها و سایر جزئیات که هنوز برنامه ریزی برای آموختن آنها وجود ندارد
و بحثسشروع نشده است ، سوال میکنند. در حالی که سؤال کردن یک چیز مثبت در طول یک درس است ،
رفتار این دانش آموزان اغلب مخدوش کننده است ،
که نه تنها برنامه معلم را برای جلسه خراب می کند بلکه بر بقیه زبان آموزان نیز تأثیر می گذارد.
پاسخ معلم: در این حالت ، راه حل داخل کلاس مجازی نیز آسان ، ظریف و حتی بی دردسر تر از محیط یادگیری سنتی است.
هنگام معامله با این نوع دانش آموز که سوالات زیادی می کند ، معلم می تواند با استفاده از پیوندهایی به مطالب پرسش شده،
از ویژگی های کلاس مجازی بهره مند شود و دانش اموز را به مطلب پرسیده ارجاع دهد.
به این ترتیب ، یادگیرنده پرسشگر راضی خواهند شد و ساختار و برنامه ریزی درس در آن لحظه حفظ خواهد شد.