ارور Connecting در ادوب کانکت نسخه اپلیکیشن و Preparing در نسخه مرورگر این نرم افزار
ارور Connecting و Preparing در ادوب کانکت
یکی از شایع ترین خطاها در ورود به کلاس های مجازی، مشاهده ارور Connecting در ادوب کانکت نسخه اپلیکیشن و Preparing در نسخه مرورگر این نرم افزار است. در این مقاله قصد داریم ریشه یابی صحیح این خطا را بررسی نموده و راه حل هایی برای رفع آن پیشنهاد نماییم. در مقالاتی جداگانه نیز به بررسی خطاهایی نظیر ارور invalid url، ارور user limit و ارور not found در ادوب کانکت پرداخته ایم.
کلیات ارور Connecting و Preparing در ادوب کانکت
در هنگام وقوع این ارور، کاربری که از “اپلیکیشن” ادوب کانکت جهت ورود به کلاس مجازی استفاده
می نمایند، در حین ورود به کلاس، صفحه ابتدایی ادوب کانکت را به صورت ثابت و مشابه تصویر زیر
مشاهده می نمایند. در این حالت نرم افزار در حالت connecting مانده و وارد کلاس نخواهد شد.
اگر کاربری بخواهد به واسطه نسخه مرورگر وارد کلاس شود، وقوع این ارور را مشابه تصویر زیر و با متوقف
شدن صفحه مرورگر در بخش “…Preparing the room” مشاهده می نماید.
توجه داشته باشید که هر دوی این خطاها کاملا یکسان و به یک معنی هستند. به گونه ای که کاربران نسخه
مرورگر ادوب کانکت تنها با واژه “…Connecting” و کاربران نسخه اپلیکیشن آن تنها با جمله “…Preparing the
room” مواجه خواهند شد و در هر دوی این حالات، دیگر نرم افزار به مراحل بعدی نخواهد رفت.
اولین دلیل بروز ارور Connecting یا Preparing در ادوب کانکت – بدون نیاز به مطلع سازی شرکت اجاره دهنده کلاس
در مواجهه با این خطا در ابتدا باید ببینیم این خطا برای چه تعداد کاربر به طور هم زمان در حال رخ دادن
است. اگر این اتفاق برای یک یا چند کاربر به خصوص رخ دهد و سایرین مشکلی نداشته باشند، درست
همانند موارد اشاره شده در خصوص رفع ایرادات ارور User Limit، در ابتدا کاربر می بایست از تمامی
بسترهایی که در گذشته از آن ها برای ورود به ادوب کانکت استفاده نموده(نظیر مرورگرهای کامپیوتر-موبایل
و اپلیکیشن کامپیوتر-موبایل)، LogOut نموده و مجددا سعی نماید.
در صورت عدم نتیجه گیری به این طریق، وی می بایست حافظه کش Cache بسترهایی که در گذشته از
آن ها جهت ورود به ادوب کانکت استفاده نموده را پاکسازی نماید. درواقع بهترین راهکار، پاکسازی کش
مرورگر(در صورت تلاش به ورود با مرورگر) یا اپلیکیشن ادوب کانکت (در صورت تلاش به ورود با اپلیکیشن)
و یا پاک کردن کش هر دو مورد(در تمامی دستگاه ها) و تلاش مجدد است. برای انجام این کار در مرورگر
گوگل کروم تنها کافیست که دو دکمه Ctrl و F5 را در صفحه ورود به کلاس ادوب کانکت به طور همزمان
بفشاریم. جهت مشاهده مطالبی در خصوص نحوه پاکسازی حافظه کش مرورگر سایر مقالات وبلاگ
تهران سرور در مورد پاکسازی کش مرورگر دسکتاپ ، اندروید و همچنین پاکسازی کش اپلیکیشن دسکتاپ ادوب کانکت را مطالعه نمایید.
سایر دلایل بروز ارور Connecting یا Preparing در ادوب کانکت – با نیاز به مطلع سازی شرکت اجاره دهنده کلاس
اگر این خطا برای تمامی کاربران به طور هم زمان رخ دهد و هیچ فردی چه اساتید چه دانش آموزان هم زمان
با این ارور مواجه شوند و عملا توانایی ورود به کلاس مجازی را نداشته باشند، ایراد ایجاد شده از سمت سرور
میزبان کلاس مجازی مذکور است و می بایست عرضه کننده خدمات کلاس مجازی مذکور را از وجود یک خطا
در سمت سرور مطلع نماییم. در ادامه به عمده دلایل از سمت سرور بروز این خطا اشاره خواهیم نمود:
عمده دلایل از سمت سرور بروز خطای Connecting یا Preparing
منشا این خطا می تواند، پر شدن حافظه هاست یا سرور اختصاصی/ اشتراکی تهیه شده از شرکت ارائه دهنده
خدمات اجاره و برگزاری کلاس مجازی باشد که از دلایل پر شدن می توان به ضبط بی رویه جلسات و یا آپلود و بارگذاری
بیش از حد فایل ها توسط اعضا و مدرسین اشاره نمود که با مطلع ساختن شرکت اجاره دهنده مذکور و اضافه
نمودن فضای بیشتر توسط وی به سرور یا هاست مذکور و رفع این ایراد است.
دلیل محتمل بعدی بروز ارور Connecting در ادوب کانکت می تواند اورلود و اصطلاحا ایجاد بار مضاعف بر
سرور به وسیله مدرسین یا کاربران باشد. برای مثال ممکن است یک پلان اجاره شده کلاس مجازی تنها
۲۰ وبکم را بتواند پشتیبانی نماید و ناگهان ۴۰ وبکم توسط میزبان و کاربران فعال شده و در صورت عدم داون
شدن سرور، سایر دانش آموزان با ارور Connecting یا Preparing در ادوب کانکت مواجه خواهند شد. حتی
ممکن است بروز آن به دلیل رخ دادن یک مشکل احتمالی در سرور میزبان باشد، که نیازمند راه اندازی مجدد
آن سرور است.
یکی دیگر از دلایل بروز این خطا می تواند حمله دیداس یا DDos Attack به سرور میزبان کلاس مجازی باشد
که با اجرای اقدامات لازم در جهت اعمال Iran Access قابل رفع و رجوع است.
از دیگر دلایل بروز این خطا می تواند صحیح نبودن A Record ثبت شده و متصل بودن آن به یک آی پی
دیگر علاوه بر آی پی نرم افزار ادوب کانکت باشد که بهتر است مدرسان کلاس مجازی این مسائل را با
کارشناسان فنی شرکت اجاره دهنده خدمات کلاس مجازی مذکور در میان بگذارند.
جمع بندی مقاله
توجه داشته باشید که تنها نشانه وجود مشکل در سمت سرور، دریافت این ارور توسط تمامی کاربران است.
ولیکن دریافت این خطا توسط تنها یک یا دو کاربر به خصوص، به معنای وجود مشکل در سیستم های
شخصی آن کاربران است و بنابراین نیازی به مطلع سازی عرضه کننده خدمات اجاره کلاس مجازی نیست.
تهران سرور ارائه دهنده خدمات اجاره کلاس مجازی، سیستم های مدیریت آموزشی، طراحی سایت و خدمات
میزبانی وب توصیه می نماید ویدئوهای ما در کانال های آپارات و یوتوب تهران سرور را مشاهده نمایید.