آموزش های adobeconnect

ارورهای رایج ادوب کانکت در کلاس مجازی و راه های برطرف سازی آن ها

ادوب کانکت و ارورهای رایج در آن

ادوب کانکت نرم افزاری کاربردی در اجرای کلاس مجازی است. دلیل این حجم از کاربری در آن امکانات گسترده ای است که این بستر، در اختیار کاربران کلاس مجازی قرار می دهد. حال با همه این محاسن ممکن است حین ورود به کلاس مجازی یا بهره گیری از آن با خطاهایی مواجه شویم. در این مقاله قصد داریم که تمامی خطاهای موجود در آن را بررسی نموده و در صورت امکان راه حل هایی برای رفع آن ها ارائه نماییم.

خطاهای رایج در ادوب کانکت کدام اند؟

حین کار با ادوب کانکت ممکن است با ۶ خطا یا ارور شایع در این نرم افزار مواجه شویم. این خطاها بسته به
نوع کاربری در موقعیت های مختلف رخ خواهند داد. از انواع این ارورها می توان به ارور
Incorrect username or password،
The meeting has not yet started ، Connecting، invalid URL، user limit و not found اشاره نمود.
در ادامه به بررسی جزئیات این خطاها خواهیم پرداخت.

ارور Incorrect username or password چیست و راه حل برطرف سازی آن چگونه است؟

در حین ورود به کلاس آنلاین و ورود ناصحیح اطلاعات کاربری با این خطا مواجه خواهیم شد. معمولا این
خطا بیشتر برای افرادی رخ می دهد که با نقش های مختلف نظیر کاربر و میزبان به طور هم زمان از کلاس
های مجازی مختلف استفاده می نمایند. برای مثال در یک کلاس نقش کاربر (دانش آموز) و در کلاسی دیگر
نقش میزبان را ایفا نماید. در این خطا کاربر با ورود اطلاعات غلط با خطایی تحت عنوان
“Incorrect username or password” مواجه خواهد شد.

ادوب کانکت

ادوب کانکت

در صورت ورود رمز عبور یا نام کاربری اشتباه به صورت مکرر، حساب کاربر مربوطه به طور دائم مسدود شده و
قابلیت بازگشت آن وجود نخواهد داشت. اولین راه عدم مشاهده این ارور، خود داری از تایپ دستی نام
کاربری و کپی و بازنشانی نمودن آن ها از اطلاعات کاربری ذخیره شده در سیستم است.

در صورت عدم نتیجه گیری از راهکار کپی و بازنشانی، احتمالا مشکل ریشه در حافظه پنهان یا کش نرم افزار در
نسخه اپلیکیشن دسکتاپ یا مرورگر دارد. لذا لازم است کش مرورگر، اپلیکیشن یا هردو پاکسازی شود.
پاکسازی کش ادوب کانکت در مرورگر دسکتاپ، اندروید و اپلیکیشن را به صورت جداگانه در مقالاتی بررسی
نموده ایم.

همچنین پاکسازی کش یک وبسایت بدون پاکسازی کش سایر سایت ها در مرورگر گوگل کروم با فشردن
همزمان دو کلید Ctrl و F5 در صفحه کلید نیز امکان پذیر است. لذا کش ادوب کانکت نیز با فشردن همزمان
این کلید در صفحه اصلی ورود به کلاس مجازی امکان پذیر است.

ضروری است بدانیم که کاربران میهمان جهت ورود به کلاس تنها می بایست نام خود را در بخش Guest وارد
نمایند. در صورت ورود نام آن ها در بخش Registered User نیز این ارور دریافت خواهد شد. لذا توجه به
اینکه چه کاربری این خطا را دریافت نموده نیز خالی از لطف نیست.

ادوب کانکت

ارور The meeting has not yet started چیست و راه حل برطرف سازی آن چگونه است؟

ممکن است کاربران حین ورود به کلاس با متنی تحت عنوان مقابل مواجه شوند:

“The meeting has not yet started. You will be able to access the meeting once the host arrives. Please wait”

 

ادوب کانکت

مشاهده این پیام در نسخه انگلیسی ادوب کانکت

 

ادوب کانکت

مشاهده این پیام در نسخه فارسی ادوب کانکت

کاربران کلاس مجازی تنها زمانی می توانند به کلاس وارد شوند و در آنجا باقی بمانند که معلم در کلاس حضور
یافته باشد. حال اگر آن ها بخواهند قبل از ورود معلم به کلاس وارد شوند با چنین پیغامی مواجه خواهند شد.
همچنین در صورت ورود معلم و پذیرش آن ها، خروج میزبان و عدم بازگشت وی به مدت یک ساعت
پیشفرض نرم افزار، دانش آموزان امکان ورود به کلاس را دارا هستند. اما در صورت عدم بازگشت وی پس از
۱ ساعت کاربران مجددا با این پیغام مواجه خواهند شد. این مدت زمان کاملا سفارشی و قابل تنظیم و
تغییر است.

مشاهده این پیغام توسط هاست یا میزبان کلاس به معنای فعال بودن حساب کاربری وی در یک مرورگر یا
اپلیکیشن دیگر است. لذا نیاز است که از آن ها خارج شده و Log out نماید. در صورت ادامه مشاهده این
پیام پس از خروج موفقیت امیز وی از نرم افزار در تمامی نسخه های دیگر، نیاز به پاکسازی کش نرم افزار در
تمامی نسخه های بهره گرفته در گذشته هستیم. نحوه پاکسازی کش را در تیتر قبلی توضیح داده ایم.

ارور Connecting چیست و راه حل برطرف سازی آن چگونه است؟

در مواقع وقوع این ارور، اگر کاربر از اپلیکیشن ادوب کانکت برای ورود به کلاس استفاده نماید، حین ورود
نرم افزار در حالت “connecting” مانده و وی وارد کلاس نخواهد شد. کاربران استفاده کننده از نسخه مرورگر
این نرم افزار نیز در هنگام مواجهه با این ارور با با جمله “Preparing the room” مواجه خواهند شد و در
هر دوی این حالات، دیگر نرم افزار به مراحل بعدی نخواهد رفت.

 

ادوب کانکت

مشاهده این ارور در اپلیکیشن

 

ادوب کانکت

مشاهده این ارور در مرورگر

ریشه این ارور ممکن است از سوی سرور میزبانی کننده کلاس مجازی یا مسائل و مشکلات از سمت کاربر
باشد.

اگر حتی تنها یک کاربر(میزبان) کلاس هم توانسته باشد وارد کلاس مذکور شود نشان دهنده صحت و سلامت
سرور میزبانی کننده کلاس فوق بوده و ایراد به وجود آمده از سمت کاربر خواهد بود. اما اگر تمامی اعضای
کلاس قابلیت اتصال به کلاس را از دست داده باشند ارور مذکور ناشی از سرور میزبانی کننده کلاس مجازی
خواهد بود.

خطای Connecting از سمت کاربر

اگر خطای مذکور از سمت کابران باشد، آن ها می بایست از صحت و پایداری اینترنت خود اطمینان حاصل
نمایند. سپس از تمامی بسترهای دیگر که در آن ها از گذشته ورود نموده بودند(نظیر اپلیکیشن یا مرورگرها در
تمامی دستگاه ها) خارج شوند و در صورت ادامه مشاهده این خطا حافظه کش تمامی بسترهای مورد
استفاده در گذشته خود را پاکسازی نماید. نحوه پاکسازی کش در بالاتر توضیح داده شده است.

خطای Connecting از سمت سرور

عمده دلایل بروز این خطا در سمت سرور میزبانی کننده کلاس عواملی نظیر پر شدن هارد هاست یا سرور
اشتراکی/اختصاصی مورد استفاده(راه حل: افزایش هارد توسط اجاره دهنده خدمات کلاس مجازی)، اعمال بار
زیاد بیش از ظرفیت سرور یا هاست مورد استفاده (مثلا استفاده از ۴۰ وبکم در سرور با قدرت پشتیبانی
۲۰ وبکم- راه حل: افزایش ظرفیت و قدرت سرور یا هاست اجاره شده)، کرش های احتمالی سرور
(راه حل: راه اندازی مجدد سرور)، حملات دیداس(راه حل: اعمال Iran Access) و صحیح نبودن A Record
ثبت شده و متصل بودن آن به یک آی پی دیگر علاوه بر آی پی نرم افزار ادوب کانکت (راه حل: تماس با
تیم پشتیبانی فنی) هستند.

ارور invalid URL چیست و راه حل برطرف سازی آن چگونه است؟

این خطا در هنگام استفاده از ورود با اپلیکیشن ادوب کانکت رخ می دهد. کاربر در هنگام بروز این خطا با عبارت زیر مواجه خواهد شد:

Invalid URL. Please enter a valid URL.

ادوب کانکت

اولین دلیل احتمالی رخ دادن این خطا تایپ ناصحیح لینک کلاس است که بهترین راه در جهت رفع آن کپی و بازنشانی آن از پنل مدیریتی کلاس است.

ادوب کانکت

محل کپی لینک کلاس

دومین دلیل رخ دادن آن علی الخصوص دریافت آن توسط تمامی اعضای کلاس و مدرسین، می توان خطا را
از سمت سرور دانست. توجه داشته باشید که حتی اگر یک دانش آموز یا میزبان توانسته باشد به کلاس
متصل شود احتمال وجود خطا از سمت سرور به صفر خواهد رسید و دلیل بروز آن مواردی خواهد بود که
پیش تر به آن اشاره نمودیم.

سومین دلیل رخ دادن این خطا ورود کاربر در نسخه های دیگر ادوب کانکت در گذشته و عدم خروج موفق از
آن هاست. جهت رفع این اشکال باید از تمامی آن ها خارج شود و در صورت تکرار دریافت این خطا
می بایست کش نرم افزار خود را پاکسازی نماید که در بالاتر به آن ها اشاره نموده ایم.

ارور user limit چیست و راه حل برطرف سازی آن چگونه است؟

ادوب کانکت قابلیت محدودسازی تعداد کاربر آنلاین همزمان در بستر کلاس مجازی را دارا است. این قابلیت
اکثرا از سوی اجاره دهندگان کلاس های مجازی و مبتنی بر قدرت سرور اجاره داده شده پیاده می شود تا از
ایجاد اورلود بر سرور میزبانی کننده کلاس مذکور جلوگیری شود.

در صورت پر شدن و رسیدن تعداد کاربر هم زمان به محدوده تعیین شده فوق، در صورت کلیک نمودن کاربر بر
روی لینک افزوده شدن به کلاس مذکور، وی با خطایی مشابه زیر مواجه خواهد شد:

The user limit for this account has been exceeded. Contact your meeting organizer for assistance.

 

ادوب کانکت

ممکن است علی‌رغم عدم رسیدن تعداد دانش آموزان کلاس به حداکثر تعداد معین شده باز هم تعدادی از
دانش آموزان با این خطا مواجه شوند. دلیل این امر این است که در آن لحظه تعدادی دیگر از دانش آموزان
در حال مشاهده ویدئوهای ضبط شده در جلسات کلاس های پیشین هستند. لذا همواره باید این نکته را در
اجاره کلاس مجازی در نظر گرفت. جهت رفع موقت این خطا می بایست دانش آموزان با اولویت احتیاجی
پایینتر( برای مثال مشاهده کنندگان جلسات ضبط شده) از سیستم خارج شده تا فضا برای ورود دانش آموزان
با اولویت احتیاجی بالاتر افزایش یابد. برای رفع دائمی این خطا نیز می بایست محدودیت تعداد افراد آنلاین
و در صورت نیاز، سرور میزبانی کننده جلسات کلاس مجازی ارتقا یابد.

ارور not found چیست و راه حل برطرف سازی آن چگونه است؟

در هنگام ورود به کلاس مجازی با مرورگر ممکن است کاربران با خطایی تحت عنوان زیر مواجه شوند:

The selected resource does not exist. For further assistance, please check out the Adobe Connect support page.

ادوب کانکت

این خطا بیانگر عدم وجود کلاسی با آدرس مذکور در در بستر میزبانی کننده کلاس آنلاین مذکور است.

زمانی این خطا مشاهده خواهد شد که مدرس(میزبان) یا مدیر پنل، کلاس مذکور را حذف نموده باشد، چنین
کلاسی با این لینک تولید نشده باشد و یا سرویس خریداری شده از اجاره دهنده منقضی شده و از سمت
خریدار سرویس(مدرس یا موسسه برگزارکننده کلاس) تمدید نشده باشد (به این شکل که به دلیل عدم تمدید
سرویس مذکور، پنل مدیریتی کلاس و لینک اتصال به آن توسط اجاره دهنده به طور کلی حذف شده باشد).

لذا زمانی که آدرس اتصال به کلاس مذکور در پنل مدیریت کلاس ادوب کانکت وجود نداشته باشد، با این ارور
مواجه می شویم و مشاهده ان به معنای این است که چنین ادرسی پیدا نشده و وجود خارجی ندارد.

در صورت اشتباه تایپی راه حل این خطا تایپ صحیح آدرس و یا کپی و بازنشانی آن از پنل مدیریتی است.
در صورت عدم تمدید یا حذف پنل مدیریتی کلاس مذکور به هر دلیل، راه حل ان ایجاد یک کلاس جدید با
همان لینک و اضافه نمودن مجدد دانش آموزان به آن است.

جمع بندی

این مقاله به بررسی ایرادات شایع در ادوب کانکت و ارائه راهکارهایی در جهت رفع آن ها پرداخته است.
علی رغم تمامی راهکارهای ارائه شده ممکن است گاها با خطاهایی دیگر مواجه شویم که در مقالات
آتی تهران سرور به بررسی آن ها خواهیم پرداخت.

تهران ارائه دهنده خدمات اجاره کلاس های آنلاین، سیستم مدیریت آموزشی مودل، طراحی سایت
و خدمات حرفه ای میزبانی وب، توصیه می نماید ویدئوهای آپارات تهران سرور در خصوص آموزش
راه اندازی کلاس مجازی را مشاهده نمایید.

نوشته های مشابه

‫28 دیدگاه ها

  1. سلام من هنگامی که پرزنتر میشم و میخوام صفحم رو شیر کنم هنگ میکنه و از کلاس پرت میشم بیرون راه حل این مشکل چه؟
    ممنون از سایت خوبتون

    1. سلام و تشکر از شما .
      این مورد میتواند از مشکل دار بودن فایل شما باشد و یا از اینترنت نامناسبتان و…. چندین عامل میتواند باعث این مورد شود لطفا از پشتیبان خود بخواهید سرویس را بررسی کنند .

  2. سلام وقت شما بخیر. میبخشین بعد از بروزرسانی گوشی ، وقتی وارد سایت میشم میزنه خطای ۱۰۰۴ . نه میتونم میکروفن فعال کنم نه سر کلاس صحبت کنم. لطفا راهنمایی بفرمایید، ۳ جلسه اس از کلاس جا موندم

    1. سلام
      برای فعال کردن میکروفون و وبکم فرد هاست باید دسترسی لازم را به شما بدهد . و برای بررسی و رفع ارور نیز باید سرویس توسط پشتیبان بررسی شود

  3. سلام
    من درسی رو بعد از حذف اضافه برداشتم
    مشاهده فیلم های جلسه گذشته رو میزنم ارور Not Authorized رو میده
    ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

    1. این ارور به دلیل این است که شما تاکنون در جلسه شرکت نکرده اید و مجوز مشاهده کلاس های ضبط شده را ندارید. برای رفع این مورد یکبار وارد کلاس شوید و پس از بستن کلاس میتوانید فیلم های ضبط شده را ببینید.

  4. سلام من میخوام توی جلسه دفاع دوستم شرکت کنم لینک رو توی واتساپ برام فرستاده اما میزنم روی لینک اول اسم اون دوستم رو مینویسه (جلسه دفاع خان ایکس) بعد بدون اینکه من چیز ی وارد کنم خودش هدایت میشه توی یه صفحه دیگه که نوشته داخل دو تا کادر آبی هست :
    Get Adob Conect
    Open Adob Conect
    میزنم روی هر کدوم این دو مورد بالا میره توی google play و زیر این برنامه نوشته This item is not availbe in your country.

    1. سلام. ورود به این کلاس فقط با اپلیکشن ادوب امکان پذیراست پیش از ورود باید نرم افزار برروی دستگاه نصب گردد. در صورتیکه با زدن لینک مستیما ورود میکند پیش از ورود میبایست حافظه مرورگر حذف گردد.

  5. سلام وقت بخیر خسته نباشید
    من می‌خوام کلاسای ظبط شده جلسات قبل رو ببینم ولی متاسفانه وقتی رد لیک میزنم میاره
    اتاق جلسه نمی‌تواند به سرور Adobe connect متصل شود. لطفاً اتاق جلسه را مجددا راه اندازی کنید یا مرورگر خود را برای اتصال بازیابی کنید

    1. سلام. ابتدا از اتصال سیستم خود به اینترنت اطمینان حاصل نمائید و با مرورگر دیگری تست نمایید و در صورتی که مورد برطرف نگردید نیاز به بررسی های بیشتر از سمت ارائه دهنده سرویس دارد.

  6. سلام وقتتون بخیر
    ببخشید من وقتی لینک کلاس رو با برنامه ادیوب باز میکنم فقط صفحه سفید ادوبی میاد و به مرحله لود شدن هم نمیره.فکر میکنم مربوط به تنظیمات DNS باشه.ممنون میشم راهنمایی کنین

    1. سلام. برای ورود به کلاس ادوب خود لینک کلاس را در مرورگر جستجو نمایید پیش از آن حافظه ورودی مرورگر و نرم افزار را حذف نمایید. در صورتیکه موفق به ورود نشدید از پشتیبان سرویس برای حل مشکل کمک بگیرید. و از مقاله سفید شدن صفحه در ادوب کانکت اطلاعات بیشتر را کسب نمایید.

  7. سلام خسته نباشید
    من موقع ورود به کلاس بعد از زدن لینک و پسور وارد میشم ولی صفحه ی ادوب خاکستری هستش و فقط علامت بلندگو،بالابردن دست و سرعت نت مشخصه صداهم ندارم.
    مشکل چیه؟

    1. سلام. اگر میزبان کلاس هستید و در زمان ورود با این مشکل مواجه میشوید ورود خود را با مرورگر انجام داده و لایه های کلاس را مجدد بازگردانی کنید در صورت نیاز میتوانید از پشتیبان سرویس کمک بگیرید.

  8. سلام من این ترم هم درس عمومی گرفتم هم تخصصی برای ورود به کلاس درس های تخصصی با کامپیوتر در قسمت کانکت گیر می کنه و حتی کلمه کانکت زیر نوار آبی رنگ نوشته نمیشه و همین جور میمونه اما برای درس عمومی این مشکل اصلا پیش نمیاد و سریع وارد کلاس میشم ورژن جدید، کلاینت، اد این ادوب کانکت رو نصب کردم ولی حل نشد. با دانشگاهم تماس گرفتم میگن مشکلی نداره. لطفا راهنمایی کنید

  9. سلام وقت بخیر
    موقعی که میزنم روی کلاسای ضبط شده با این خطا Request not processed مواجه میشم، از دیروز اینطور شده
    ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

  10. سلام
    من موقعی که میخوام وارد کلاس بشم وقتی گزینه پیوستن به کلاس رو میزنم این پیام رو برام میاره
    results>
    و نمیتونم وارد کلاس بشم و این در حالی هست که بقیه میتونن وارد کلاس بشن و این مشکل در کلاس تنها برای من هست.
    میخواستم بدونم دلیل این مشکل چیه و چطوری میتونم حلش کنم؟

    1. سلام
      از اتصال اینترنت خود اطمینان حاصل فرمایید. سپس مرورگر خود را تغییر داده و لینک کلاس را در آن جستجو نمائید. این خطا ممکن است مربوط به تنظیمات مرورگر باشد.

      1. با مرورگرهای مختلف هم امتحان کردم. حتی با سیستم دیگه و با گوشی هم امتحان کردم ولی در همشون همون مشکل وجود داره و این پیام رو میاره Unable to retrieve meeting details.

        1. این مورد را باید از سمت طراح سایت lms و میزبان ادوب کانکت خود پیگیری کنید، زیرا نیاز به دسترسی و بررسی دارد. ممکن است بخاطر تغییراتی باشد که روی سرور انجام شده باشد و جای میتینگ تغییر کرده باشد و یا رمز و کاربری ورود عوض شده باشد و یا ممکن است در پنل ادوب، کاربری شما تعریف نشده باشد و نیاز به اضافه کردن کاربری شما در ادوب باشد و …

  11. سلام من وقتی میخوام موقع صحبت کردن وبکمم رو باز کنم برنامه بسته میشه و منو میندازه بیرون دلیلیش چیه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا