تجارب دانش آموزان از یادگیری در یک کلاس مجازی(۳)
تجارب دانش آموزان از یادگیری در یک کلاس مجازی(۳)
در مقاله ۱ یک سری توضیحات اولیه داده شد و در ادامه به
{ تجارب دانش آموزان از یادگیری در یک کلاس مجازی(۲) } پرداختیم
حال در این مقاله به مطلب نهایی تجارب دانش آموزان(۳) میپردازیم.
بحث و تبادل نظر
در سیستم فعالیت های کلاس مجازی، با امکانات مناسب ابزار مجازی Adobe connect،
شرکت کنندگان می توانند همدیگر را در زمان واقعی ببینند و می توانند بهتر یکدیگر را بشناسند.
کلاس آنلاین، ارتباط متقابل بین شرکت کنندگان را تسهیل می کند.
دانش آموزان می توانند موضوعات گفته شده در کلاس را روشن و بازخورد فوری آن را در هنگام انجام فعالیت ارائه دهند.
یادگیری همزمان، بازخورد فوری و تعاملات با همسالان، باعث افزایش انگیزه و یادگیری دانش آموزان میشود.
از طرف دیگر، به نظر می رسد محدودیت های ابزار کلاس آنلاین، دانش آموزان را تحت تأثیر قرار می دهد.
به گفته ی یکی از محققان: تنظیم برنامه ها برای شرکت در زمان های خاص می تواند دردسرساز باشد.
اگر دانشجویان جذب دوره های آنلاین می شوند، بیشتر به دلیل انعطاف پذیری آن است. و اگر دانش آموزان مجبور باشند
در یک زمان مشخص شرکت کنند، ممکن است آن را به اندازه کافی انعطاف پذیر نبینند. یعنی دانش آموزی که نتوانسته
در کلاس حضور پیدا کند بتواند ویدیو ضبط شده کلاس را دنبال کند.
علاوه بر این ، همانطور که دانشجویان و مدرس ها اظهار داشتند، هنگامی که تعداد دانشجو بیشتر باشد،
برنامه ریزی جلسات دشوارتر است.
این طور مشکلات باعث شد برخی از دانش آموزان از فعالیت کلاس مجازی ناامید شوند.
بیشتر مشکلات فنی که پدید می آید به علت عدم داشتن اینترنت پایدار و یکسری وضعیت های سیاسی است.
همچنین نا آگاهی ها و استفاده نادرست از این کلاس ها بسیار در به وجود آمدن مشکلات دخیل است.
کلاس مجازی از دید کاربران
شرکت در فعالیت های کلاس مجازی همزمان هم می تواند برای برخی ها چالش برانگیز باشد هم میتواند
برای برخی دیگر دشوار و ناامید کننده باشد.
بیشتر شرکت کنندگان ادعا کردند که قبل از آموزش آنلاین به تمرین بیشتری نیاز دارند.
این به وضوح بر فعالیت دانش آموزان تأثیر می گذارد. دانش آموزان با داشتن تجربه اندک از کلاس مجازی، میتوانند
در حد امکان از آن استفاده درست کنند.
از زمان های قبل دانش آموزان به طور کلی برای انتقال شیوه های ارتباطی تلاش می کردند
و مهارت های آنها از محیط های رو در رو گرفته تا آموزش های مجازی به کار گرفته شده است.
با این وجود علی رغم محدودیت های کلاس مجازی، اکثر دانش آموزان هنوز کلاس های رودر رو را ترجیح میدهند.
احساس اجتماع و آماده سازی دانش آموزان برای کارهای بعدی که قرار است در آینده اتفاق بیوفتد از طریق چنین
فناوری هایی ارزیابی می شود. با توجه به تحقیقات محدودی که در رابطه با این کلاس ها انجام شد،
ابزارهای همزمان در مقایسه با ابزارهای یادگیری ناهمزمان،برای شرکت در کلاس ها،
نیاز به تحقیقات بیشتری دارند که بتوان بهترین آن را انتخاب کرد.
جمع بندی
در منطقه خاورمیانه به علت ضعیف بودن اینترنت، کاربران در کلاس های مجازی به مشکلات بیشتری از جمله
قطعی صدا ، ناهماهنگی صدا و تصویر ، بیرون افتادن دانش آموزان از کلاس و… بر می خوردند.
همچنین به علت عدم آگاهی کاربران در استفاده از کلاس های مجازی باعث این دشواری ها و مشکلات فنی میشود.
پس برای جلو گیری از ایجاد مشکلات باید قبل از استفاده از کلاس های آنلاین حتما آموزش ها را ببینید.
برای دیدن این آموزش ها به وبلاگ ها و ویدیو های تهران سرور سر بزنید.