افزایش رتبه سایت در گوگل به چه عواملی بستگی دارد (قسمت اول)
افزایش رتبه سایت در گوگل به چه عواملی بستگی دارد
افزایش رتبه سایت در گوگل به چه معناست و مشتریان شما چگونه شما را پیدا می کنند؟
برای مشاغل امروزی ، پاسخ ساده است: آنها آنلاین می شوند و به طور خاص ، آنها در موتورهای جستجو
مانند Google دست به سرچ میزنند.
در حالی که تبلیغات جستجوی پولی یک راه عالی برای دستیابی فوری در این موتور جستجوی پیشرفته است ،
شما همچنین باید در تلاش باشید تا رتبه های ارگانیک خود را نیز ارتقا دهید. با حضور پررنگ در نتایج موتور
جستجوی پولی و ارگانیک ، می توانید قابلیت مشاهده خود را افزایش دهید – و مهم نیست که چه نوع
شغلی را اداره می کنید ، اگر می خواهید مشتری جذب کنید و نتیجه درآمد را بدست آورید ، داشتن قابلیت
مشاهده در موتورهای جستجو بسیار مهم است.
اگرچه نمی توانید نحوه تفکر و عملکرد موتورهای جستجو را کنترل کنید ، اما کارهای زیادی وجود دارد که
میتوانید برای افزایش شانس حضور وب سایت خود در نتایج جستجو انجام دهید. اینجاست که سئو نمایان
میشود ، یعنی همسویی وب سایت شما با فاکتورهای مختلف رتبه بندی Google. در این پست ، قصد داریم
تا به موارد زیر بپردازیم:
توضیح تفاوت عوامل رتبه بندی فنی ، درون صفحه ای و خارج از صفحه.
مشخص کردن ۱۰ عامل برتر رتبه بندی Google را که می توانید وب سایت خود را برای آنها بهینه کنید.
عوامل رتبه بندی چیست؟
بهینه سازی موتور جستجو (SEO) فرآیند بهینه سازی وب سایت شما برای رتبه بندی هرچه بیشتر در نتایج
ارگانیک موتور جستجو است. هنگام صحبت در مورد جستجو ، ما از اصطلاح “ارگانیک” برای اشاره به نتایج
جستجوی پرداخت نشده استفاده می کنیم. این متفاوت از تبلیغات پرداخت به ازای هر کلیک (PPC) است که
یک استراتژی است که بر روی تولید ترافیک پولی متمرکز است.
هر دو رتبه بندی پولی و ارگانیک در Google با الگوریتم هایی تعیین می شوند که ویژگی ها و معیارهای
مختلفی را که Google مهم تلقی می کند در نظر می گیرند – و این عوامل رتبه بندی شما هستند. ما هرگز از
همه فاکتورهای رتبه بندی گوگل نخواهیم شناخت ، اما بسیاری از آنها را براساس آنچه گوگل برای ما فاش
کرده و آنچه از طریق آزمایش و تجربه یافته ایم ، می شناسیم. ما همچنین می دانیم که اگرچه عوامل و
الگوریتم های رتبه بندی ممکن است تغییر کنند ، خصوصیاتی که Google سعی در تجزیه و تحلیل آنها دارد
کیفیت ، قابلیت اطمینان و عملکرد است.
انواع فاکتورهای رتبه بندی گوگل
قبل از اینکه وارد ۱۰ فاکتور برتر رتبه بندی Google شویم که می توانید صفحات وب سایت خود را بهینه کنید ،
ابتدا انواع مختلف را مرور کنیم. بازاریابان معمولاً از نظر عوامل رتبه بندی درون و خارج از صفحه صحبت
میکنند ، اما در واقع سه گروه وجود دارد:
عوامل رتبه بندی خارج از صفحه: این موارد توسط Google در جای دیگری از سایت شما اندازه گیری میشوند
و در درجه اول شامل بک لینک هستند.
عوامل رتبه بندی درون صفحه ای: این موارد عمدتا مربوط به کلمات کلیدی و کیفیت اطلاعاتی صفحات شما
هستند.
فاکتورهای رتبه بندی فنی: این فاکتورها در سایت شما نیز اندازه گیری می شوند ، اما بیشتر از عملکرد کلی آن
برخلاف صفحات منفرد است.
اکنون که دانشی به نسبت بنیادی را در اختیار داریم ، بیایید وارد ۱۰ فاکتور برتر رتبه بندی گوگل شویم که
براساس این گروه ها تفکیک شده اند.
عوامل فنی افزایش رتبه سایت در گوگل
۱. سرعت سایت و صفحه
هیچ کس وب سایتی را که بارگیری آن برای همیشه طولانی باشد دوست ندارد و اگر می توانید از موتورهای
جستجو بپرسید که نظر آنها چیست ، آنها موافقت می کنند. به همین دلیل داشتن یک وب سایت بارگیری
سریع و یکپارچه یکی از مولفه های اصلی SEO فنی است.
اگر بارگیری صفحات شما خیلی طولانی شده است ، به احتمال زیاد خواهید دید که نرخ کرش کردن از سایت
شما سر به فلک می کشد ، که به رتبه شما آسیب می رساند. کاربران انتظار تجربه مرور بدون مشکل و تاخیر را
دارند ، به همین دلیل سرعت صفحه یک فاکتور مهم در رتبه بندی است. همیشه هنگام بررسی سایت خود
برای بهبود سئو ، این نکته را به خاطر بسپارید.
۲. قابلیت استفاده در موبایل
Google هنگام جستجوی وب سایت ها از فهرست سازی متناسب با طراحی موبایل استفاده می کند. این
بدان معنی است که موتور جستجو هنگام ارزیابی یک صفحه ، عمدتا از نسخه موبایل یک وب سایت استفاده
می کند.
حتی اگر نسخه دسک تاپ سایت شما بی عیب و نقص باشد ، اگر سایت برای موبایل بهینه نشده باشد ، رتبه
بندی موتور جستجوگر شما بسیار مورد توجه قرار می گیرد. همیشه صفحات وب خود را پیش نمایش کنید تا
اطمینان حاصل کنید که در انواع مختلف دستگاه ها و نه فقط در دسک تاپ به راحتی در دسترس هستند.
اکثر سیستم های مدیریت محتوا دارای ویژگی های داخلی هستند که به شما امکان می دهد قبل از زدن دکمه
انتشار این کار را انجام دهید. علاوه بر این ، می توانید از یک ابزار رایگان تست قابلیت استفاده از تلفن همراه
مانند Google’s Mobile-Friendly Test استفاده کنید که بینش مشابهی را برای شما فراهم می کند. در واقع
افزایش رتبه سایت در گوگل در گرو این موارد میباشد.
۳. پیوندهای داخلی در افزایش رتبه سایت در گوگل
همانطور که قبلا ذکر شد ، موتورهای جستجو با نمایه سازی محتوای مختلف در وب سایت شما کار می کنند.
خزنده ها از پیوندهای داخلی به عنوان سیگنالی استفاده می کنند که به آنها در تجزیه و تحلیل و نمایه سازی
صحیح این اطلاعات و به افزایش رتبه سایت در گوگل کمک می کند.
اصطلاح “پیوندهای داخلی” به هر پیوندی اشاره دارد که به یک صفحه داخلی در وب سایت شما اشاره دارد.
هر چقدر ساختار پیوند داخلی شما منظم و محکم باشد ، موتورهای جستجو (و کاربران) راحت تر میتوانند
آنچه را که می خواهند پیدا کنند. برای انجام این کار ، باید توجه داشته باشید که هر بار که یک صفحه یا
محتوای جدید ایجاد می کنید ، به چه صفحاتی پیوند می دهید.
یکی از روشهای معروف برای سازماندهی پیوندهای داخلی شما ایجاد خوشه های موضوعی است. ایده ساده
است: شما محتوا را در مورد یک موضوع خاص “ستون” ایجاد می کنید و پیوند خود را در این خوشه حفظ
می کنید.
به عنوان مثال ، بگذارید بگوییم شما در حال نوشتن چندین مقاله در مورد موضوع جستجوی فروش هستید.
در مطالعه قسمت دوم این مقاله میتوانید به این مقاله مراجعه نمایید